בניית אתרים מבוססי שפות

מערכת ניהול תוכן Multi Language

בשנים האחרונות ניתן לשים לב בבירור איך רשת האינטרנט משפיעה על עסקים רבים לטובה או לרעה; אם בהיווצרות מתחרים חדשים הנחשפים לשוק באמצעות מנועי חיפוש או הגברת המכירות של העסק על ידי שיווק אינטרנטי וקידום בגוגל.

כחלק מהגלובליזציה הדינמית של חברות ועסקים באינטרנט ניתן לראות דרישה הולכת וגוברת לבניית אתרים מבוססי שפות – או בשפה המקצועית Multi Language.
 

מהו אתר אינטרנט מבוסס שפות?

אתר אינטרנט מבוסס שפות היינו אתר הנבנה באמצעות מערכת ניהול תוכן דינמית המאפשרת עריכה והוספה של עמודים בכל שפה ללא הגבלה של כמות שפות או כיוון הכתיבה שלהן(ימין לשמאל, או שמאל לימין*). 
 
בניית אתר מבוסס שפות אינו עבודה של מה בכך, ועל התהליך יש להקפיד עוד מהשלב הראשוני של בנית האתר. אתר מבוסס שפות לרוב יכלול מערכות ובנייה שונה לחלוטין מאתר אשר אינו מיועד לכך וייתכן כי יידרש זמן נוסף על מנת לבנות אתר בצורה זו; אך העבודה הנוספת הנדרשת בתחילת הפרויקט בעת הקמת האתר; משתלמת לטווח הרחוק ומאפשרת לבעלי אתרים להוסיף שפות לאתריהן בכל עת ללא דרישה של עלות נוספת או עבודה טכנית של איש מקצוע.
 
רוב האתרים הבנויים כיום אינם מבוססים על מערכת שפות ולכן לרוב בעת הוספת שפה חדשה לאתר האינטרנט נדרשת חברת בניית אתרים לשכפל את האתר ולבצע עבודה מרובה על מנת להפוך את כיוון השפה וכיוון הכתיבה מהשפה המקורית בו נבנה האתר. לכן; יש להקפיד שחברת בניית האתרים שלכם עובדת עם מערכת ניהול תוכן מבוססת שפות; המאפשרת בכל עת הוספה של שפה חדשה, עריכה של שפה קיימת וניהול התכנים בכל שפה הקיימת במערכת.
 
בניית אתרים מבוססי שפות
 

איך ניתן להבטיח תקינות בניית אתר מבוסס שפות?

על מנת להבטיח את תקינות אתרכם בעת תכנות ובניית אתר מבוסס שפות יש לשים לב לכמה פרמטרים אותם ניתן לבחון ולשאול את חברת בניית האתרים בתהליך.
 

בסיס נתונים

הפרמטר הראשון היינו בסיס הנתונים של אתר האינטרנט – שאלו את חברת בניית האתרים שלכם האם בסיס הנתונים שלכם ערוך לקלוט נתונים במערך מבוסס שפות? והאם הוא דינמי בצורה המאפשרת הוספה של שפות ללא צורך בשינויים במבנה בסיס הנתונים?.
במידה והתשובה שקיבלתם היא "לא" – קחו בחשבון כי בעתיד הוספת שפה לאתר תהיה כרוכה בשינויים בבסיס הנתונים ולעיתים קרובות בתוספת תשלום גבוהה מהרגיל.
 

קוד UTF-8

הפרמטר השני אותו תדרשו לבדוק בתהליך: קוד האתר. שאלו את חברת בניית האתרים שלכם האם קוד האתר נכתב בקידוד גלובלי – כגון UTF-8 (קידוד מקצועי המאפשר התממשקות לכל שפה*).
 
לרוב ניתן למצוא כי אתרי אינטרנט נכתבים בקידוד UTF-8 או WINDOWS-1255 – יש לשים לב כי קידוד WINDOWS-1255 תומך רק בעברית ואנגלית; במידה ובעתיד תרצו להוסיף שפה חדשה כגון רוסית או ערבית, תידרש חברת בניית האתרים לקודד את האתר מתחילתו עד סופו – תהליך שיכול להיארך זמן רב לאחר בניית האתר(מכיוון שתהליך הקידוד מגיע בשלב הראשוני בתהליך ואחר כך מוסיפים עליו את קוד האתר*).
 

מערכת ניהול תוכן

הפרמטר השלישי אותו יש לבדוק בתהליך בניית אתר מבוסס שפות: מערכת ניהול תוכן. בעת בחירת חברה לבניית אתרכם יש לבדוק כי היא משתמשת במערכת ניהול תוכן מבוססת שפות. בדיקה זאת תבטיח כי תוכלו לנהל את אתרכם בכל השפות דרך מערכת ניהול תוכן אחת ולא תידרשו לעבור בין כמה מערכות ניהול תוכן על מנת לנהל כמה שפות באתר אחד.
 
ניתן לראות כי חברות רבות למעשה משכפלות את אתר האינטרנט ומשנות את תבניות העיצוב שלו לשפה שונה – על ידי כך הן חוסכות עבודת מתכנת אך פוגעות בנוחיות הלקוח ובתהליך העדכון של אתרי האינטרנט.
 
DigitalST מספקת שירותי פיתוח ובניית אתרי אינטרנט באמצעות מערכת ניהול תוכן מבוססת שפות המאפשרת לך ליהנות משליטה מלאה בכל חלקי האתר שלך, בכל שפה ובכל שעה. מערכת ניהול התוכן הייחודית והמתקדמת של DigitalST תאפשר לך יצירה, עריכה וניהול של שפות בכל עת ללא צורך בעלות נוספת או איש מקצוע.