הקמת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית

הקמת אתרים מקצועיים
הקמת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית

בניית אתרים בהתאמה אישית

הפכת האינטרנט, אשר הפכה זה מכבר לחלק בלתי נפרד מחיינו, שוטפת בסערה כל חלקה טובה. ואכן, גם בישראל, בעלי עסקים רבים מבינים היטב את הכוח הרב אשר טמון בנראות הווירטואלית. אי לכך, רבים מהם מחליטים על הקמת אתר אינטרנט, ויפה גלישה אחת קודם. 
מיותר לציין כי הקמת אתר אינטרנט איננה מתייחסת רק לחברות ומדובר בטכניקה שיווקית נפוצה גם בקרב ארגונים, עמותות, מלכ"רים, מוסדות חינוך, מוסדות ציבור ועוד. במילים פשוטות, כאשר 4.5 מיליון ישראלים גולשים מדי יום ברשת האינטרנט, ותרים אותה לאורכה ולרוחבה בחיפוש אחר מוצרים ושירותים, אם אתה לא שם, אתה פשוט לא קיים. 
 
לאחר שהחלטתם על הקמת אתר אינטרנט, ופניתם לכמה חברות בניית אתרים, עולה תמיד הסוגיה – קוד פתוח או קוד סגור. ניתן להגדיר זאת גם כהתלבטות בין אתר אינטרנט בהתאמה אישית לבין אתר על פי תבנית במערכת קוד פתוח (למשל – וורדפרס, ג'ומלה, וויקס וכדומה). ובכן, ובדומה לשאלות רבות בעולם העסקי, גם הבחירה בין קוד פתוח לקוד סגור היא שאלה אשר תשובות רבות לה. על מנת לפזר מעט מהערפל, בואו נבחן לרגע את היתרונות אשר גלומים בהקמת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית. 
 


הקמת אתר אינטרנט לפי תוכנית אדריכלית מדויקת

הקמת אתר אינטרנט בהתאמה אישית נקראת בשפה מקצועית – בניית אתר Custom Made. דהיינו, האתר נבנה על בסיס מערכת קוד סגור ובהתאם לעיצוב ופיתוח המתאימים בראש ובראשונה לעסק שעומד על הפרק. חשוב להדגיש, התאמה אישית איננה רק משפרת את ביצועיו של האתר ברמת הנראות, אלא יש לה גם השלכות מרחיקות לכת מבחינת שימושיות. מבולבלים? ובכן, הנה ההסבר (בקליפת אגוז). 
 
בניית אתר אינטרנט היא מעין בנייה מחודשת של העסק. אי לכך, הקמתו של האתר (ולא משנה אם זהו קוד פתוח או קוד סגור) מתחילה עם אפיון מדוקדק. תהליך האפיון כולל מחקר מעמיק של מילות מפתח, סקירה מקצועית של התחום המדובר (הן בעולם הגשמי והן במרחב הווירטואלי), איתור קהל יעד פוטנציאלי (בדגש על גולשי אינטרנט), גיבוש מסרים שיווקיים (למשל – מחירים אטרקטיביים או יוקרה) ועוד.
 
תהליך האפיון כולל שורה ארוכה של שאלות מנחות אשר יש לנתח אותן לעומק תוך כדי התייחסות לאלמנטים הייחודיים שמאפיינים את פלטפורמת השיווק באינטרנט. לאחר מכן, תוכנית האתר ברמת העיצוב והפיתוח היא נגזרת של כל התשובות הנ"ל. 
 
כצפוי, אתר אינטרנט בהתאמה אישית מאפשר לכם לתת מענה מושלם לתהליך האפיון (בצורה כזו ששום פינה איננה נשארת פתוחה). מנגד, אתר אינטרנט בקוד פתוח, אשר מבוסס על תבניות קבועות מראש, דורש לעיתים התאמות שנעשות "בלית ברירה". אין צורך להכביר במילים אודות המשמעות אשר מקופלת בהעדר גמישות זו. ככל שהתוצאה הסופית מתרחקת מהאפיון הראשוני, נפגעת בהתאמה יכולתו של האתר לספק את צרכיו של העסק ולמקסם את פעילותו האינטרנטית. 
 

גמישות עיצובית, נראות ווירטואלית

אחד המונחים החשובים ביותר בעולם בניית האתרים הוא ממשק משתמש גרפי. המונח הלועזי לכך הוא GUI – Graphic User Interface. מדובר למעשה בנראות של אתר האינטרנט כלפי הגולשים. עיצוב GUI טמון במונח חשוב נוסף שעליכם להכיר – UX, User Experience (ובעברית – חוויית משתמש). העיקרון המוביל בעניין זה הוא כדלקמן. גולשים ברשת האינטרנט מחפשים מידע ושירותים במהירות וללא עכבות מיותרים. 
 
למשל, מחקרים גילו זה מכבר כי גולש ממוצע מבלה בדף אינטרנט מספר שניות בודדות. כמו כן, מטרתו של אתר האינטרנט היא להוביל את הגולשים אל הדף הרלבנטי בתוך 3-4 הקלקות לכל היותר. לכן, בעת עיצוב אתר אינטרנט, חשוב לדאוג שהממשק אשר ניצב מול הגולשים יספק מענה לשני האתגרים הללו. אתרי אינטרנט בהתאמה אישית, אשר נבנים בהתאם לאפיון מדויק של העסק (על מוצריו ולקוחותיו), מעוצבים ברמה גרפית המאפשרת עמידה במשימה מורכבת זו. הגמישות העיצובית משמשת את בעל העסק ממש כחומר ביד היוצר.
 

קוד מהיר, הנעה לפעולה, זמינות מרבית

בניית אתר אינטרנט בהתאמה אישית כוללת גם מערכת ניהול תוכן המאפשרת לבעל האתר לפעול במרחב המקוון ביעילות ובאפקטיביות. לדוגמה, אם אתר האינטרנט כולל גם מערכת של חנות ווירטואלית, או מוקדים ספציפיים ליצירת קשר, בניית אתר בהתאמה אישית מספקת לכך מענה מקסימלי. דהיינו, חוויית המשתמש נכונה גם "מאחורי הקלעים" של האתר. ניתן להציב במערכת הניהול שדות ספציפיים, נתיבי תנועה מהירים לדפים מסוימים, מנועי חיפוש אפקטיביים, יכולת שליטה מלאה על אופן הצגת הדפים באתר וכדומה. ככל שהשליטה של בעל האתר גדולה יותר, התמורה מהפלטפורמה המקוונת גדלה בהתאמה. 
 

תחזוקה שוטפת – האם זה באמת יקר יותר?

אחד הטיעונים המרכזיים כנגד בניית אתר אינטרנט בהתאמה אישית הוא שבנייה בקוד סגור "כובלת" את בעל האתר לחברה המקימה. דהיינו, היות ומערכת הניהול והקוד נמצאים בידיה של החברה המקימה, כל שינוי קטן דורש פנייה אליה מצד בעל האתר. ובכן, יש בכך מן האמת ומדובר ללא ספק בסוג של חיסרון. עם זאת, ולפני שאתם רצים להקים אתר אינטרנט על בסיס קוד פתוח, חשוב שתדעו כי גם כאן אתם אינכם "חופשיים כציפור". 
 
הקמת אתר אינטרנט על בסיס קוד פתוח דורשת כמובן ידע מקדים, הן ברמת התכנות והן ברמת סביבת העבודה. אמנם ישנם מתכנתים רבים אשר עוסקים בבניית אתרים בקוד פתוח, אך לא כל אחד יאוץ ולשפר אתר שהוקם על ידי מישהו אחר. לא אחת, האתר נבנה בצורה מסורבלת, לא נכונה ולא מקצועית. שימו לב, גם בונה אתרים חיצוני אשר יידרש למלאכה עלול להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. במקרים חמורים, לא יהיה מנוס מהשבתת האתר והקמתו מחדש. 
 
לעומת זאת, כאשר אתר אינטרנט נבנה בהתאמה אישית, מחויבותה של החברה המקימה היא גבוהה. על פי רוב, מחלקת השירות תעשה הכל בכדי לתת מענה לכל בעיה ותקלה. כמו כן, מיותר לציין כי נושאים כגון תמיכה לאחר ההקמה מעוגנים בחוזה ההתקשרות בין הצדדים (חוזה אשר מאפיין גם בניית אתרים בקוד פתוח). 


להיות אחד ממיליון או אחד למיליון

ב"שיר הדעיכה", אחד השירים המקסימים ביותר באלבומם המצוין של החברים של נטאשה, "רדיו בלה בלה", בולטת במיוחד השורה – "להיות אחד ממיליון או אחד למיליון". שורה זו תשמש אותנו כאן בכדי להבין עיקרון חשוב נוסף שעומד מאחורי בניית אתר אינטרנט בהתאמה אישית. 

לקוחות אשר מחליטים להשקיע בבניית אתר אינטרנט קסטום מייד זוכים לנראות ווירטואלית ייחודית ולעיצוב אישי. באינטרנט, ייחודיות היא קריטית להצלחת העסק. בעוד אתרי תדמית עלולים להיות זהים זה לזה (לעיתים, ברמה מוגזמת...), אתרים מעוצבים אישית הם אתרים שכל אחד מהם שונה מקודמו. בסופו של היום, הלקוח נהנה מייחודיות אשר מסייעת לו להבליט את עסקו (על שירותיו ומוצריו) מבין כל המתחרים. בתחומים מסוימים, בהם התחרות גבוהה אך ההיצע באינטרנט דל, מדובר בהחלטה בעלת משמעויות שיווקיות ומיתוגיות חשובות ביותר. 
 
 
 

יכול לעניין אותך:

כל הזכויות שמורות © דיגיטל.אס.טי בע"מ - Digital.S.T LTD