מותר לגלוש בפייסבוק בעבודה

Facebook at Work
מותר לגלוש בפייסבוק בעבודה

 
אם אתם בעלי עסק, סביר להניח שאתם כבר יודעים שהעובדים שלכם מבצעים גיחות קצרות (וארוכות) לפייסבוק במהלך עבודה. אגב, מדובר בתופעה אשר איננה מאפיינת רק את הציבור הישראלי ועל פי סקר שנערך בנושא בצפון אמריקה נמצא כי כ-40% מהמעסיקים חוששים שגלישה בפייסבוק בעבודה היא גורם מרכזי לפגיעה בפרודוקטיביות. ואכן, אין זה פלא שאחד מכל חמישה מעסיקים אמריקאים חוסם את הכניסה לפייסבוק ועם הנתונים קשה להתווכח:
 
טבלת חסימת אתרי גלישה
 
כעת, מהלך חדש של הרשת החברתית הגדולה בעולם עומד להכניס את פייסבוק למשרד שלכם באופן רשמי. הדיווחים הראשונים לכך הופיעו באתר הטכנולוגיה Tech Crunch ביוני 2015, וקיבלו "משנה תוקף" ב-17 לנובמבר במגזין הכלכלי האמריקני Financial Times. על פי גורמים שונים בפייסבוק, החברה הולכת לשנות את כל מה שהיכרנו אודות הקשר שבין מדיה חברתית ועבודה. אתר חדשני מבית היוצר של מארק צוקרברג, Facebook at Work (פייסבוק בעבודה), הוא זה אשר עומד מאחורי הבשורה. 
 

פיילוט בתחילת השנה האזרחית?

הדיווחים במגזינים הכלכליים והטכנולוגיים מדברים על כך ש-Facebook at Work יהיה זהה לאותה פלטפורמה מוכרת של Facebook אך במקום להציב את המיקוד על הנושא החברתי-האישי, Facebook at Work אמור לכוון ישירות אל המגזר העסקי. למשל, על ידי היותו פלטפורמה חברתית ליצירת קשרים עסקיים ושיתופי פעולה, העברת מסמכים בין גורמים שונים בארגון, עבודה משותפת על מסמכים וקבצים, צ'אטים בין העובדים ועוד.
 
ואכן, אתם בהחלט צודקים, מדובר במאבק אשר פייסבוק מכריזה על הרשת החברתית העסקית המוכרת – לינקדאין. השמועות מספרות גם על טכנולוגיה מתקדמת של שירותי ענן כמו Google Drive, One Drive (של מייקרוסופט) או Dropbox. נכון להיום, על פי דיווח ב-CNN, האתר החדש כבר נמצא בפיתוח מתקדם במשרדי החברה בלונדון ושלב הפיילוט שלו אמור להסתיים לקראת תחילת השנה האזרחית. בעיתון האינדיפנדנט הבריטי פורסם כבר כי השקתה של הפלטפורמה החברתית-עסקית החדשה אמורה לצאת לדרך בינואר 2015 (קרי, עוד פחות מחודשיים). 

1.35 מיליארד משתמשים מדי חודש, עולם של אפשרויות

הרעיון המרכזי של Facebook at Work הוא להשאיר את השירות החדש בתוך האתר הנוכחי של פייסבוק, אך תוך כדי הפרדה מוחלטת בין העניינים האישיים של העובדים לבין התנהלותם במקום העבודה. בהתחשב בעובדה שלפייסבוק יש כיום למעלה מ-1.35 מיליארד משתמשים ברחבי העולם העושים בה שימוש בכל חודש, אין ספק ששוק התקשורת כפי שהיכרנו אותו עומד לפני זעזוע של ממש. כעת, ניתן רק להמתין לראות מה יוליד יום. 
 

יכול לעניין אותך:

כל הזכויות שמורות © דיגיטל.אס.טי בע"מ - Digital.S.T LTD