סליקת אשראי באינטרנט

חברת סליקה או Paypal?
סליקת אשראי באינטרנט

 
84%. זהו שיעור הגולשים בישראל אשר מבצעים מדי שנה רכישות באתרי מסחר מקוונים. כך לפי סקר אשר נערך עבור חברת גוגל ופורסם לאחרונה באתר איגוד האינטרנט הישראלי. הנתונים מגלים ש-70% מהגולשים בישראל רוכשים באתרים בינלאומיים, ו-64.5% מהם קונים באתרים מקומיים. ובכן, עם המספרים אי אפשר להתווכח. יותר ויותר ישראלים מבצעים רכישות און ליין, ותחום סליקת האשראי באינטרנט צובר תאוצה. בין האתרים השונים אשר מציעים ללקוחותיהם סליקת אשראי באינטרנט ניתן למנות חנויות ווירטואליות, פורטלים, אתרי מנויים (למשל – אתרי היכרויות או לוחות נדל"ן), אתרי תדמית ועוד. 
 

אם גם אתם מעוניינים לאפשר ללקוחות שלכם לשלם בכרטיס אשראי באינטרנט, אתם בוודאי מתלבטים באיזו פלטפורמה לספק את השירות. דהיינו, האם להטמיע באתר אפשרות לסליקת אשראי באמצעות PayPal, או שמא לבחור בחברת סליקה מקומית. על מנת לעשות מעט סדר בדברים, נסביר מהן העלויות אשר כרוכות בהטמעת מערכת סליקה באתר אינטרנט וכיצד לבחור את הפתרון המתאים. 
 

מה כוללת סליקה באינטרנט?

מבלי להיכנס לפרטים היבשים שמאחורי תהליך הסליקה באתרי אינטרנט, בעל עסק אשר מעוניין להטמיע באתר מערכת לחיוב אשראי צריך להתקשר עם שני גורמים – ספק ומפיץ. ספקי האשראי בישראל הם שלושה – ישראכרט, ויזה כ.א.ל ולאומי קארד. בתחום המפיצים המבחר רב בהרבה. 
חברות האשראי גובות מבעל העסק עמלה לפי עסקה (בדרך כלל 1%-2%), והמפיצים מציעים תוכניות שונות אשר כוללות עלויות הקמה, תחזוקה חודשית, עמלות ומוצרים נוספים (לדוגמה, סליקת אשראי בכמה אתרים שונים, סליקת אשראי באמצעות טלפון נייד, הנפקה אוטומטית של חשבוניות מס/קבלה וכדומה). אופציה נוספת של בעלי עסקים ישראלים היא הטמעת אפשרות לתשלום באמצעות PayPal העולמית. 
 

בשלב ראשון – האם לבחור חברה ישראלית או להיעזר ב-PayPal?

אחת השאלות הראשונות שבעל עסק שואל את עצמו היא האם עדיף לבחור במפיץ ישראלי הוא שמא כדאי להיעזר ב-PayPal. זוהי כמובן שאלה אשר התשובה לה משתנה מעסק לעסק אך במרבית המקרים ניתן לומר שעסק ישראלי אשר מוכר את מוצריו ללקוחות ישראלים יפעל נכון אם יטמיע באתר האינטרנט שלו מערכת של מפיץ מקומי. 
 
ראשית, PayPal איננה סולקת את כל סוגי כרטיסי האשראי בישראל ומומחים מעריכים שמדובר בכ-10% (לפחות) מהכרטיסים שאינם עוברים את המערכת. שנית, PayPal גובה עמלה גבוהה יחסית ולעיתים מדובר על לא פחות מ-3.5%-4% מהיקף ההכנסות. עמלה נוספת נגבית בעת משיכת הכספים בחשבון הבנק בישראל. היות שמפיצים ישראלים גובים עמלות נמוכות יותר, ומציעים גם חבילות ללא עמלות עם תשלום חודשי קבוע של כמה מאות שקלים בלבד, הבחירה ב-PayPal תיעשה לרוב במקרים חריגים (או כאופציה נוספת).
החברות הישראליות נהנות מיתרון משמעותי בכך שהן מכירות היטב את הצרכנים הישראלים ומספקות זמינות ברמה גבוהה. כמו כן, הן מציעות מוצרים אשר מתאימים באופן ספציפי לסחר האלקטרוני בישראל ויודעות גם ללכת לקראת הלקוח במידת הצורך (למשל, להתגמש מול עסקים חדשים שזקוקים לתנאים טובים להתנעת החנות הווירטואלית). מוצריהן כוללים אלמנטים נוספים שמרחיבים את היריעה כמו קוראי כרטיסי אשראי שמתחברים למחשב או לטלפון הנייד, פתרונות להעברות בנקאיות מלקוחות קבועים וכיוצא בזה. כלומר, מעבר לעלויות השוטפות אשר הינן זולות משמעותית מהשירות של PayPal, חברות הסליקה הישראליות מספקות לבעל העסק שירותים משלימים מותאמים אישית. 
 

מתי כן מומלץ ללכת על PayPal? 

למרות העמלות הגבוהות, הוספת תשלום באמצעות PayPal לאתר אינטרנט נהנית גם מיתרונות. ראשית, הטמעת PayPal קלה וקצרה מעבודה עם מפיץ מקומי. זאת, מן הטעם הפשוט שבעל העסק איננו נדרש לספק מידע לבנקים, חברות אשראי וכדומה. כל מה שהוא צריך לעשות זה להטמיע את הלחצנים של PayPal באתר והחנות מוכנה לפעולה. יתרון משמעותי נוסף הוא האפשרות של הגולשים לשלם דרך PayPal ישירות מבלי לחשוף את פרטי כרטיס האשראי שלהם לאתר אינטרנט שהם אינם מכירים. כלומר, תשלום באמצעות PayPal מונע חששות מיותרים בקרב לקוחות פוטנציאליים. 
 
PayPal ידועה בסטנדרט האבטחה הגבוה שלה, והיא מבטיחה לבעל העסק ולקוחותיו שהמידע האישי והרגיש נשמר לכל אורך הקנייה ואחריה. כמו כן, החברה לא גובה עמלות הקמה חד פעמיות או דורשת התקנה של תוכנות נוספות. היא איננה מחייבת בתשלום חודשי קבוע (לא מכרת – לא שילמת) ותודות לכך נחשבת לאופציה רלבנטית עבור עסקים חדשים בתחילת דרכם. בנוסף, PayPal מספקת שירותים מתקדמים לאתרים שרוצים לגבות תשלומים חוזרים קבועים מלקוחות מנויים וכדומה. 
 
עסק ישראלי אשר פועל מול לקוחות בינלאומיים או בהיקפים גדולים במיוחד יכול בהחלט להעדיף את PayPal, חברת סליקה עולמית בעלת שם. חרף העובדה שגם המפיצים הישראלים מקפידים על תקנים מחמירים של בטיחות, PayPal נהנית ממוניטין לביצוע עסקאות אשראי באינטרנט. על כן, ישנם בהחלט מקרים שבהם קהל היעד הפוטנציאלי של העסק יעדיף לבצע עסקאות באמצעות PayPal, ויימנע מהשארת פרטי כרטיס אשראי באתר אינטרנט שהוא איננו מכיר.  
 

איך בוחרים את החבילה הנכונה?

מפיצים אשר מציעים שירותי סליקה לאתרי אינטרנט מעמידים לרשות הלקוח חבילות שונות בהתאם להיקף העסקאות המדובר. זאת, הן מבחינת היקף הכנסות והן מבחינת היקף סליקות (טרנזקציות). לרוב, העסק יוכל להתחיל עם חבילה מסוימת ולגדול לחבילות הבאות כפועל יוצא מצמיחתו. בעת בחירה בחבילה המתאימה צריך כמובן להתייחס להיבטים כמו עלויות הקמה (פתיחת חשבון), עלויות תפעול חודשיות, עמלות כן/לא, מוצרים נלווים, אבטחה ועוד. בנוסף, מומלץ לערוך סקר שוק בין המפיצים השונים ואף לנהל משא ומתן על המחירים הראשונים המוצעים ללקוח. 
 
 

 

יכול לעניין אותך:

כל הזכויות שמורות © דיגיטל.אס.טי בע"מ - Digital.S.T LTD