פיתוח רשת אתרים

בנית אתרי לווין
פיתוח רשת אתרים

פיתוח רשת אתרים הוא טכניקה מוצלחת ביותר מבחינת קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO). הרעיון אשר עומד מאחורי השיטה הוא פשוט (לכאורה, ולכאורה בלבד). לצד אתר האינטרנט המרכזי שלכם, אתם יכולים להקים מספר אתרי לוויין, אשר עוסקים בתחומי נישה הנוגעים לעיסוק המרכזי. לאתרים אלה שלוש מטרות מרכזיות:
1.    הגדלת הנראות הווירטואלית באמצעות פנייה לגולשים גם מאתרי לוויין, ולא רק מהאתר הראשי.
2.    יצירת קישורים איכותיים מאתרי לוויין אל האתר הראשי (קישורים אשר מבוססים על תכנים בתחום ספציפי).
3.    יצירת שיתופי פעולה עם אתרים נוספים בכדי להשיג קישורי צד שלישי לאתר האינטרנט המרכזי.

על מנת להסביר את סוד קסמם של אתרי הלוויין ניקח לדוגמה אתר אינטרנט שעוסק במכירת מכשירי טלפון סלולאריים ושירותי מעבדה ותיקונים. אתר האינטרנט הראשי של החברה מציג כמובן את שירותיו השונים של העסק, ומחולק לקטגוריות בהתאם. בכדי לחזק את מיקומו במנועי החיפוש, בעל האתר מחליט על פיתוח רשת אתרים בתחום התקשורת הסלולארית.

לצורך כך, הוא מקים מספר אתרים שכל אחד מהם עוסק בתחום נישתי בעולם הסלולאר. למשל – אתר בנושא טלפונים סלולאריים לילדים, אתר העוסק בתיקוני מכשירים סלולאריים, אתר המתמחה בהשוואות בין מכשירי סלולאר שונים, אתר שסוקר את חדשות עולם הסלולאר וכדומה. בנוסף, בעל החברה יכול להשיק בלוג אישי בו הוא מפרסם תכנים איכותיים בתחום הסלולאר שיכולים לפנות לגולשים המתעניינים בנושא.

מאתרי הלוויין הללו בעל החברה יכול לבצע מספר פעולות. הוא יכול לשלוח קישורים רלבנטיים אל אתר האינטרנט הראשי של העסק. כמו כן, הוא יכול לאפשר באתרי הלוויין דף יצירת קשר המפנה אליו גולשים מתעניינים. בנוסף, ובכדי לזכות בקישורים חיצוניים, הוא יכול להחליף קישורים מאתרי הלוויין אל אתרים אחרים, וזאת בתמורה לקישור מאתר נוסף אל אתר האינטרנט הראשי שלו.
 

יתרונותיה של השיטה


פיתוח רשת אתרים הוא טכניקת קידום אורגני אשר נהנית משורה של יתרונות. ראשית, כפי שצוין לעיל, רשת אתרים מוצלחת יכולה בהחלט לשרת את בעל אתר האינטרנט המרכזי הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. הקישורים מסייעים לקידום האתר המרכזי במנועי החיפוש ויוצרים כמובן תנועה ופניות גולשים מאתרי הלוויין אל החברה. חשוב להדגיש שאלו קישורים אשר מביאים לאתר המרכזי גולשים הנמנים על קהל היעד הפוטנציאלי של העסק. בשפה מקצועית – "גולשים איכותיים".
בנוסף, אתרי לוויין מוצלחים מגדילים באופן משמעותי את הנראות הווירטואלית וזאת מהסיבה הפשוטה שבעליהם נהנה מכמה הזדמנויות להופיע על גבי תוצאות מנועי החיפוש.
 

לא כל הנוצץ זהב – חסרונותיהם של אתרי לוויין


בדומה לכל טכניקה לקידום אתרים, גם הקמת אתרי לוויין איננה שיטה חפה מחסרונות. החיסרון המרכזי הראשון הוא כמובן עלות הקמת רשת האתרים. אתרי לוויין הם אמנם אתרי אינטרנט "צדדיים", אך הם עדיין אתרים לכל דבר ועניין. אי לכך, עלות הקמתם הראשונית יכולה להיות הוצאה המגיעה לכדי עשרות אלפי שקלים. בנוסף, על מנת שאתרי לוויין ימלאו את משימתם נאמנה עליהם לכלול תוכן איכותי ומקורי. כמו כן, ניהול רשת אתרי לוויין דורש כמובן תפעול שוטף מבחינת הזנת תכנים באופן קבוע, התנהלות נכונה מול גולשים המשאירים פניות, בדיקות QA ואיתור תקלות מזדמנות וכיוצא בזה.
זאת ועוד, האלגוריתם של Google מנסה פעמים רבות להתחקות אחר אתרי לוויין המציגים לכאורה "קישורים לא איכותיים". חשוב מאד להקפיד שגם באתרי הלוויין יוצג תוכן מקורי ורלבנטי לגולשים.

לסיכום, הנה כמה טיפים להצלחתה של רשת אתרים:
1.    וודאו היטב שאתרי הלוויין שלכם מכילים תוכן איכותי ומקורי. הימנעו מהעתקות, גם כאשר מדובר על תכנים מקוריים שפרסמתם בעצמכם באתרים אחרים.
2.    וודאו שאתרי הלוויין שלכם מכילים מספיק עמודי תוכן בכדי שמנוע החיפוש של Google יוכל לזהות אותם ולאנדקס אותם כתוכן איכותי.
3.    צרו אתרי לוויין עם כתובות IP שונות.
4.    דאגו לאופטימיזציה מלאה של אתרי הלוויין מבחינת קטגוריות, תתי-קטגוריות וכדומה.
5.    צרו דפי יצירת קשר ספציפיים מאתרי הלוויין ודאגו ליצור גם דף אודות מקצועי.
6.    נהלו תוכנית פעולה לעדכון שוטף של אתרי הלוויין ואל תחסכו מעצמכם ניתוח מתמיד של תפקודם ברשת.
 

יכול לעניין אותך:

כל הזכויות שמורות © דיגיטל.אס.טי בע"מ - Digital.S.T LTD