קידום אתרים למטיבי לכת

הפרמטרים הנסתרים של גוגל
קידום אתרים למטיבי לכת

כל מי שמבין דבר או שניים לגבי קידום אתרים יודע שמנועי החיפוש של גוגל נעזרים בפרמטרים ישירים לקביעת מיקומים ודירוגים (Direct Ranking Signals). אלו פרמטרים מפורסמים כמו קישורים מאתרי אינטרנט איכותיים בנישה הרלבנטית, אופטימיזציה למבנה האתר, מהירות טעינה, תוכן איכותי וכדומה. אמנם מקדמים מתווכחים לגבי ההיקף של הפרמטרים, ורבים לא מסכימים לגבי הכוח של כל אחד ואחד מהם, אך כולם משחקים לפי הכללים. 
 
הבעיה נוצרת כשמקדמי אתרים עובדים בצורה עיוורת ומשקיעים את מלוא האנרגיות והכוחות במאבק על האיתותים הישירים. כלומר, מתעלמים מהיכולת לשפר את הנראות של האתר על ידי פרמטרים שאינם ישירים. רגע, מה? ובכן, בואו נסתכל על זה מכיוון אחר. נבדוק איך איתותים לא ישירים (Indirect Ranking Signals) יכולים לשפר את אסטרטגיית ה-SEO שלכם. 
 

מבולבלים? הנה דוגמה

בעל עסק השתתף ביריד וחילק ללקוחות מתעניינים כ-1,000 פליירים. הפליירים השיווקיים כללו גם את כתובת אתר האינטרנט שלו. ברור שגוגל לא יודעת שבעל העסק שלנו ביקר בתערוכה וחילק פליירים. אז זהו, שגוגל עומדת לגלות את זה. למה? מסתבר ש:
  • חלוקת הפליירים הניבה 300 כניסות חדשות לאתר – Traffic. 
  • הלקוחות שהגיעו דרך הפליירים לאתר שהו באתר זמן ממושך – Time on Site. 
  • מרבית הלקוחות שייטו בין עמודי התוכן השונים באתר – Bounce Rate. 
  • עשרה לקוחות כתבו על התערוכה בבלוג באתר שלהם והכניסו בפוסט קישור לאתר של העסק – Backlinks. 
  • 200 לקוחות נוספים פרסמו סטטוסים בפייסבוק עם הזכרת שם העסק (הסטטוסים בפייסבוק שותפו אצל 3,000 גולשים נוספים) – SMO. 
 
פרסום ביריד העסקי היה איתות לא ישיר שהניב תמורה בדמות שורה של איתותים ישירים. איתותים מגוונים שהשפיעו במידה ניכרת על החשיפה של האתר ותעבורת הגלישה אליו. אלו אלמנטים שמתכתבים מיד עם גוגל ומשפרים את הנראות בעמודי התוצאות. 
 

מהם איתותים לא ישירים?

איתותים לא ישירים לאתר האינטרנט הם מניפה רחבה של אמצעי שיווק "חיצוניים" לדירוג של גוגל. חלקם קשורים לפרסום במדיות מסורתיות כמו מודעה בעיתון, שלט חוצות, פליירים שיווקיים, השתתפות בכנסים, ראיונות בטלוויזיה, פרסומת ברדיו וכדומה. כל האמצעים השיווקיים הללו יכולים להגדיל את הכוח של המותג ולהוביל את הגולשים אל אתר האינטרנט העסקי. לא בכדי בעלי עסקים רבים שמפרסמים את עצמם במדיה המסורתית מבקשים מהלקוחות לחפש אותם בגוגל. ברור שאם חצי מיליון לקוחות פוטנציאליים שמעו פרסומת ברדיו לגבי עסק מסוים, ו-10,000 מתוכם הפכו לגולשים חדשים באתר (Unique Visitors), הנתונים יופיעו על גבי הווב-מאסטר-טול שמאחורי הקלעים. 
 
איתותים לא ישירים יכולים להיות גם אמצעים דיגיטליים ברשת. הדוגמה הקלאסית לכך היא Meta Description שידוע למקדמי אתרים שהוא איננו פרמטר בדירוג של גוגל. עם זאת, תיאור נכון של העמוד באתר על גבי עמודי תוצאות החיפוש משפיע על מספר הכניסות וכאן מדובר כבר על איתות ישיר. דוגמה נוספת לכך היא קישורים מרשתות חברתיות. 
 

בין מקדם אתרים טוב למקדם אתרים מצוין

קידום אתרים הוא תחום תחרותי ואחת הבעיות הגדולות שמאפיינות אותו הוא חשיבה בתוך ה"בועה". מקדמי אתרים רבים שנשאלים אודות איתותים לא ישירים נוהגים לבטל בהינף יד את הרעיון. למשל, גוגל הודיעה זה מכבר שציוצים בטוויטר אינם פרמטר באלגוריתם שלה לדירוג אתרים (פוסט שהועלה על ידי מאט קאטס בינואר 2014). מנגד, ברור שאם ציוצים שמפנים לאתר יוצרים תעבורת גלישה איכותית ומשפרים את האיתותים הישירים (קישורים חיצוניים, זמן שהייה, הפחתת שיעורי הנטישה וכדומה) הדבר יבוא לידי ביטוי באלגוריתם של גוגל. 
 
ההבדל בין מקדם אתרים טוב למקדם אתרים מצוין הוא התמונה הגדולה. איתותים לא ישירים שאינם מוכרים כפרמטרים לשיפור המיקום בתוצאות החיפוש יכולים לשנות את מאזן הכוחות מול המתחרים. ככל שמקדם האתרים יפנים היטב את העניין הזה, כך אסטרטגיית ה-SEO תשתפר. מדובר בטכניקה מצוינת שמתאימה לא רק לאתרי אינטרנט בתחומים תחרותיים אלא לכל אתר בכל ענף. 
 
 
כותב המאמר: רנדי פישקין (MOZ)  תרגום ועריכה: שחר דניאלי
 

יכול לעניין אותך:

כל הזכויות שמורות © דיגיטל.אס.טי בע"מ - Digital.S.T LTD