6 סיבות לתחזק את הפרופילים החברתיים שלכם

6 סיבות לתחזק את הפרופילים החברתיים שלכם

 
כל מי שעוסק בקידום אתרים ושיווק באינטרנט בכלל, יודע שכבר מזמן לא ניתן להתעלם מהרשתות החברתיות כערוץ שיווקי עיקרי במסגרת פעילות הדיגיטל. למעשה, יש תחומים בהם הפעילות בסושיאל יכולה להיות הערוץ העיקרי של טראפיק לאתר. 
 
מי שמנסה לקדם אתר ונשען על טראפיק אורגני בלבד - יכול לקום בוקר אחד ולגלות כל איבד 80-90% מהטראפיק לאתר בין לילה, כתוצאה מעדכון כזה או אחר שגוגל מבצעים חדשות לבקרים. על כן, בגישה של "לא לשים את כל הביצים בסל אחד" - כדאי ומומלץ לגוון כמה שיותר את מקורות התנועה וערוצי השיווק לאתר שלכם. להלן 6 סיבות טובות לתחזק פרופילים חברתיים כחלק בלתי נפרד ממאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם.
 
עדכון הרשת החברתית באמצעות הנייד
 

1. הקהל שלכם נמצא שם

זה כמובן תלוי ברשת החברתית הספציפית, במדינה ובעוד משתנים, אבל רוב האנשים היום מחוברים לרשת חברתית כזו או אחרת. בהכללה גסה, ניתן לחלק זאת כך:
 
  • פייסבוק - פחות או יותר כולם
     
  • פינטרסט - רשת חברתית המבוססת על תמונות, פופולארית מאד בקרב נשים (יותר בחו"ל מאשר בארץ) ובעיקר בתחומי הלייפסטייל השונים כמו אוכל, עיצוב, אדריכלות, צילום, אירועים, אופנה וכו'
     
  • טוויטר - פחות תפסה בארץ בהשוואה לארה"ב, שימושית לקבלת עדכונים קצרים מאושיות דיגיטיל למיניהן, סלבס, אנשי תקשורת ועוד. קצת יותר מתוחכמת ונישתית בהשוואה לפייסבוק.
     
  • אינסטגרם - רשת חברתית שנרכשה על ידי פייסבוק ומבוססת על תמונות וגם סרטוני וידאו. עממית יותר מפינטרסט ומה שבולט בה במיוחד זה תרבות הסלבס שחלקם מתחזקים פרופיל אינסטרגם פעיל עם מאות אלפי עוקבים.
     
  • לינקאין - רשת חברתית מקצועית ומיועדת בעיקר לצרכי Networking, שיתופי פעולה עסקיים ועוד.
     
  • גוגל+ - הרשת החברתית של גוגל שלא ממש הצליחה להתרומם עד היום, למרות מספר המשתמשים הגדול. בעלת אופי יותר טכנולוגי ופחות עממי משל פייסבוק למשל. עדיין לא מאפשרת כלים לפרסום ממוקד אבל אולי זה יגיע מתישהו בעתיד הקרוב.
     

כמובן שמלבד לאלו קיימות עוד מגוון רחב של רשתות חברתיות, שחלקנו בכלל לא שמענו עליהן. בכל הקשור לישראל, אין ספק שפייסבוק לוקחת את ההובלה ובענק, ולמעשה מהווה את הערוץ החברתי המוביל עם כלי הפרסום המתקדמים ביותר מבין הרשתות החברתיות שצוינו לעיל.

כל אתר שלוקח את עצמו ברצינות, רצוי שיתחזק פרופיל / ערוץ פעיל לפחות מחצי מהרשתות הנ"ל. כמובן שיש תחומים שבאופן אוטומטי יתאימו באופן מובהק יותר לרשת כזו או אחרת. כך למשל, עסק של שמלות כלה יהיה קלאסי לקידום באמצעות Pinterest, אינסטגרם ופייסבוק, בעוד שעסק כמו משאבות מים, קצת פחות.

לא צריך ללכת עם "ראש בקיר", אלא לדעת להתאים את הערוץ השיווקי לאופי העסק וקהל היעד.

תחזוק הפרופיל החברתי
 
 

2. זה טוב ל-SEO

אם נחזור רגע להיבט של קידום אתרים אורגני, הרי שרשתות חברתיות הולכות ותופסות חלק יותר משמעותי בעולם המורכב הזה של ה-SEO, ויש האומרים שמתישהו בעתיד הנראה לעין, יחליפו, או לפחות יבואו במידה מסוימת על חשבון הקישורים (Backlinks), כסיגנל משמעותי לדירוג פופולאריות של אתרים, אותם גוגל מחשבים באלגוריתם שלהם.
 
מבחינה טכנית, קישורים מרשתות חברתיות אל האתר מסייעים לכם בדברים הבאים:
 
  • טראפיק
     
  • אינדוקס מהיר יותר של תכנים חדשים (במידה והקישור נסרק על ידי גוגל)
     
  • קישורי סושיאל הם קישורים חיצוניים לכל דבר. מדובר אמנם ברוב המקרים בקישורי  nofollow, אך קישורים אלה עדיין מביאים תנועה ותורמים לגיוון תמהיל הקישורים הכולל
     
  • סיגנלים חברתיים שנלקחים בחשבון במידה כזו או אחרת על ידי גוגל (וכאמור כוחם צפוי לגדול בעתיד הקרוב)
     

3. גיוון מקורות התנועה

כתבתי לעיל כי לא בריא להסתמך רק על ערוץ אחד כמקור טראפיק עיקרי - וזה לא משנה אם זה SEO, קמפיין ממומן, עמוד פייסבוק וכו'. מומלץ להשתמש בכל הערוצים ובכל הכלים העומדים לרשותכם, על מנת להזרים טראפיק (איכותי ואמיתי) לאתר על בסיס קבוע, מבלי להיות תלויים יותר מדי על מקור תנועה עיקרי כזה או אחר. ככל שתפעילו על פי העקרון הזה - הסיכוי שלכם לחטוף מגורם זה או אחר מצטמצם, והתלות שלכם כמקור תנועה יורד. זיכרו - לא שמים את כל הביצים בסל אחד!
 

4. להיות אוטוריטה בתחומכם

לתחזק נוכחות פעילה ברשתות חברתיות עוזרת לנוכחות הכללית שלכם בדיגיטל, ומסייעת לכם לבנות את המותג ואת העסק. אנשים אוהבים לרכוש, בין אם זה מוצר או שירות, מאנשים שהם מכירים וסומכים עליהם. לכן, ככל שתשקיעו בטיפוח הנוכחות שלכם באונליין, תכתבו מאמרים מקצועיים ותשתפו אותם לקהל היעד המתאים - כך תגבירו את החשיפה והסמכות שלכם ברשת.
 
שיווק ויראלי

5. הגברת החשיפה

עם הכלים המתקדמים שיש היום, גם של גוגל וגם של פייסבוק, ניתן "לצבוע" גולשים אשר ביקרו באתר שלכם ולא סיימו את הפעולה (פעולה = מכירה, פנייה, הורדת קובץ וכו') ואז "לרדוף" אחריהם ברשת בטכניקת פרסום מתקדמת שנקראת Remarketing. במקרים מסוימם שיטת פרסום זו יכולה להיות אפקטיבית במיוחד, שכן אותו אדם כבר ביקר אצלכם, יודע מי אתם, רק חסר לו פוש קטן להשלמת הפעולה.
 
 

6. ויזואל

מחקרים מוכיחים שהפוסטים הויראליים ביותר הם סרטונים. לאחר מכן בפער ניכר תמונות, ורק אחר כך טקסטים. אנשים אוהבים אמצעים ויזואליים - נקודת חוזקה ברשתות חברתיות. שימוש בתמונות ווידאו מאפשרים לצוד את העיניים של הגולשים ולשכנע אותם להיכנס דווקא למודעה שלכם, שכן הסחות דעת באינטרנט לא חסר.
המאמר נכתב על ידי דניאל זריהן, מקדם אתרים משנת 2009 וכותב בלוג מקצועי בתחום.
 

יכול לעניין אותך:

כל הזכויות שמורות © דיגיטל.אס.טי בע"מ - Digital.S.T LTD