בניית אתרי חנויות

היום נראה שכל אחד רוצה לפתוח חנות וירטואלית באינטרנט, ואפשר להבין למה: מדובר בדרך פשוטה ונוחה להרוויח כסף כהכנסה נוספת או להגדיל את ההכנסה העיקרית. בניגוד לעבר, לא חייבים לפתוח גם חנות פיזית ולשלם דמי שכירות גבוהים, יש היום פתרונות מגוונים כמו למשל השכרת מחסנים בלבד ואפילו שירותים לוגיסטיים שמבצעים את השליחה של המוצרים ללקוח הסופי באופן עצמאי מבלי שבעל החנות יצטרך לשלם על כל המלאי מראש, אלא רק כאשר מתבצעת הזמנה. (מה שנקרא "דרופשיפינג").

אנחנו ממליצים בחום על בניית אתר עצמאי ולא לקפוץ ישר לזירות המסחר הגדולות כמו אמזון או איביי (לפחות לא בהתחלה).

יש היום עשרות פלטפורמות שונות לבניית חנות וירטואלית. כל אחת מהן מתהדרת ביותר אפשרויות ויכולות מהשנייה, אבל מה שחשוב בסופו של דבר זוהי נוחות השימוש למבקרים באתר ("חווית השימוש"), ניהול החנות מאחורי הקלעים וכמובן דחיפת החנות בערוצים השונים כדי למשוך תנועה אל תוך האתר. לדוגמה, דרך מודעות ממומנות של גוגל ופייסבוק וכמובן קידום אורגני.

מערכת שיש בה יותר מדי הגדרות ואפשרויות מתקדמות עשויה דווקא להקשות על הניהול בבחינת "כל המוסיף גורע". למרבה המזל, למעט כמה מערכות כבדות במיוחד, רוב המערכות ניתנות להתאמה אישית וניתן להסיר או להסתיר חלק מהתכונות המתקדמות שאין כמעט צורך להשתמש בהן לאחר שהאתר מוכן.

את החנות מומלץ לבנות באופן מדורג על פי הדרישות הספציפיות שלכם, גם אם אתם בונים חנות על מערכת שעשרות ואף מאות או עשרות אלפי לקוחות אחרים עושים בה שימוש.

אז איך עושים את זה מהקל אל הכבד?

החלק הראשון של בניית החנות נקרא גם "אפיון אתר". בשלב זה יוצרים סכמה של האתר על פי הקבוצות השונות של העמודים. למרבה המזל, באתרי חנויות מדובר בדרך כלל על מבנה יחסית קבוע.

הנה דוגמה לחנות סטנדרטית:

  • • עמוד ראשי עם מוצרים נבחרים ומבצעים

  • • עמודי קטגוריות וקטגוריות משנה (לדוגמה, עמוד נעלי נשים הוא קטגוריית משנה של קטגוריית נעליים בחנות בגדים).

  • • עמוד מוצר

  • • עמודי תגיות (עבור מקרים שבהם לא רוצים ליצור קטגוריות נוספות. לדוגמה, מוצרים במהדורה מוגבלת)

  • • בלוג או דף שמוביל למאמרים חופשיים – חשוב מאוד לקידום עתידי של החנות בגוגל

יש כמובן גם חנויות פחות סטנדרטיות. לדוגמה, חנות שמוכרת אך ורק מטבחים או חדרים מעוצבים לבית עשויה לוותר כליל על הקטגוריות ולהקדיש לכל דגם עמוד משלו. גם המכירה באתר כזה לא תהיה ישירה, אלא תפנה את הגולש לטופס השארת פרטים והתאמה אישית של המטבח (תוספות וכו').

שלב שני – עיצוב

בשלב זה מלבישים את העיצוב הגרפי על הסכמה שיצרנו בשלב הקודם על מנת ליצור סקיצות לכל מסך כפי שהוא ייראה באתר עצמו. אפשר להתחיל מתבנית בסיסית שמשותפת למספר חנויות שונות ולהתאים אותה לצרכים שלנו או להתחיל מאפס. עיצוב מותאם אישית מן הסתם גם יעלה יותר וידרוש מהלקוח לקחת חלק פעיל בתהליך על מנת לאשר את כל הסקיצות לפני שהופכים אותן לקוד.

חנות שרוצה לבדל את עצמה מחנויות אחרות בדרך כלל תבחר בעיצוב ייחודי. לדוגמה, בחנות המטבחים או הריהוט שתיארנו קודם לכן, ייתכן שלכל עמוד מוצר יהיה Look & Feel שונה בהתאם לאווירה אותה רוצים לשדר, משהו שקשה לבצע בחנות סטנדרטית.

לעומת זאת, מי שמעוניין לפתוח אתר חנות למכירת צעצועים לא יזדקק בהכרח לתבנית ייחודית והוא יכול להסתפק בתבנית סטנדרטית ברמה גבוהה (תבנית "פרימיום") ולשנות את הצבעים, סידורי המוצרים, את מבנה התפריטים השונים לפי ראות עיניו.

בסופו של דבר, חייבים שיהיה קל לנווט בחנות והיא לא תבלבל את המשתמשים בה עם עמודים או תפריטים עמוסים מדי. כל טופס וטופס חייב אף הוא לעבור בדיקה על מנת לוודא כי ניתן למלא אותו ללא שגיאות.

שלב שלישי: מעיצוב לאתר חי

בשלב זה לוקחים את האפיון והעיצוב שיצרנו בשלבים הקודמים והופכים אותם לאתר חי ונושם. אם מדובר על שינויים של תבנית קיימת, בדרך כלל מדובר בכמה הגדרות ראשוניות, העלאת עמודים קבועים כגון תקנון ויצירת קשר והעלאת כמה מוצרים על מנת לראות שהכול יושב כמו שצריך ואין שום עיוותים גם במחשב וגם בגלישה מהטלפון.

אם מדובר בעיצוב מותאם אישית, יהיה צורך "לקודד" את התבנית לתוך מערכת ניהול התוכן הקיימת ולראות שמה שמתקבל על המסך זהה 1:1 לסקיצה הגרפית. זהו לרוב תפקידו של המתכנת שעושה שימוש בקבצי עיצוב שמורים לדפדפן כיצד להציג את האלמנטים השונים או במערכת וויזואלית שמסדרת את האלמנטים על גבי המסך. בכל אופן, עליו להקפיד הקפדה יתרה על הסידור של האלמנטים וקביעת המרחקים ביניהם על פי הסקיצה.

קידום אתרי חנויות בכוחות משולבים

גם לאחר שאתר החנות באוויר, עוד לא מסתיימת העבודה: חשוב שכל העלאה של מוצר חדש תעשה באופן אופטימלי לגוגל באופן הבא:

1. קביעת כותרת חיצונית עם מילות המפתח עבור גוגל (Title) - למשל "טלוויזיהOLED 4K של LG עם מסך ענק!". זאת בנוסף לשם המוצר שיופיע בעמוד עצמו ככותרת ראשית.

2. תיאור ממצה, אבל גם שיווקי של המוצר שמיועד לתיאור שגוגל מציג (Meta Description).

3. הדף חייב לכלול תיאור כמה שיותר ייחודי (לא סתם העתקה של הטקסט מהיבואן או היצרן).

4. תמונות ברזולוציה גבוהה עם תיאור של 2-3 מילים המוגדרות בתג "טקסט אלטרנטיבי" (ALT Tag)

בנוסף, חשוב לשלב מאמרים או פוסטים בבלוג שיתארו את העדכונים האחרונים באתר או יכללו טיפים מקצועיים לגבי המוצרים והשימוש בהם. לעמודים האלו יש כוח משיכה גדול אם כותבים את הטקסט שלהם בצורה טובה וכוללים את מילות המפתח אותן רוצים לקדם.

מעבר לכל זאת, חשוב לקדם את האתר באופן אורגני (מה שגוגל מציג אחרי המודעות) באמצעות קישורים מאתרים אחרים. לדוגמה, אפשר לקשר אל האתר מדף המשווקים המורשים של היצרנים או היבואנים.

מכיוון שהיום התחרות בגוגל גבוהה יחסית כמעט בכל סגמנט שהוא, רצוי לקחת מקדם אתרים מקצועי שיקדם את החנות בגוגל ויזהה הזדמנויות נוספות לחזק את האתר שהבעלים לא תמיד מודעים אליהן.

קידום החנות באופן ממומן (PPC)

ניתן כמובן גם לפרסם את החנות דרך מודעות בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם או כל רשת פרסום אחרת רלוונטית. למרות שכל אחד יכול לפרסם באופן עצמאי, על מנת למקסם את התקציב ולא לבזבז את כולו לפני שהגיע הלקוח הראשון, בדרך כלל מגייסים מנהלי קמפיינים שיודעים בדיוק באילו מילות מפתח להשתמש או למי לפנות ברשתות חברתיות, שהפרסום בהן מבוסס בעיקר על תחומי עניין ונתונים דמוגרפים.

לסיכום

בניית אתרי חנויות מצליחים מתחילה ונגמרת בהקמת מערכת נוחה למנהל החנות מצד אחד וחווית שימוש מצוינת למבקרים בחנות מצד שני. יחד עם זאת, אסור לזלזל בחשיבות שיש לקידום נכון בגוגל ובאמצעי פרסום נוספים להצלחה שלה גם בטווח הרחוק והגדלת המכירות.

מתעניין בבניית אתר אינטרנט?

מלא את פרטיך לקבלת הצעת מחיר

יכול לעניין אותך: