בכתבה הבאה, יצאנו למרחבי האינטרנט לבדוק את עשרת המערכות הטובות ביותר לניהול תכנים באתרי אינטרנט. בסקירה הקרובה, נדגים עבורכם כמה מהיכולות של המערכות השונות ומה הן החסרונות הבולטים והייתרונות הייחודיים.
אז ללא הרחבה מיותרת, נצלול אל מעמקי עולם ניהול התוכן ונפרט קצת על ההיסטוריה של הכלי שהפך לקונזוס בקרב בוני אתרים "מערכת ניהול תוכן" – או בשמה הלועזי CMS (Content Management System).
בראשית שנות ה-2000 בתחילתו של עידן גוגל המודרני, החלו לצוץ אתרים רבים המיועדים לחשיפה שיווקית. מנוע החיפוש הפופולרי קפץ על הטרנד והקים "רובוט" או "בוט" הסורק את האתרים הרבים ברשת האינטרנט ומאנדקס אותם לפי הרלוונטיות שלהם לתוצאות החיפוש. עם הזמן, התפתח מנוע החיפוש לתאגיד של ממש והציע שלל שירותים מקיפים המגבים את המנוע החיפוש המרכזי שלו.
מעט אחרי יציאת גוגל לשוק העולמי, החלו לצוץ מערכות, הנועדו לאפשר למנהלי האתרים השונים לעדכן את התוכן באתר האינטרנט שלהם.
אם עד עכשיו עדכון תוכן היה עניין של מה בכך, השמור למתכנתים בלבד, בעת יציאת מנוע החיפוש, עדכון התוכן באתר האינטרנט נעשה משימה מרכזית לכל בעל אתר.
גוגל שמו דגש מרכזי על כמות התוכן באתר, מהירות עליית התוכן, איכות המאמר והעדכונים השוטפים באתר. כנגזרת לכך, מערכות ניהול תוכן רבות צצו כפטריות אחרי הגשם והציעו מגוון אפשרויות לעדכון בנוחות ובקלות ללא ידע מקצועי בתכנות.
בשנת 2005-2006 הוקמה דיגיטל אס טי – האתר בו אתם גולשים היה בתצורה מיושנת אך מעודכנת לאותה תקופה. עם השנים, הצורך למערכת ניהול תוכן ללקוחות דיגיטל אס טי עלה, והחלנו בפיתוח של מערכת בשם DigitalCMS. שמנו לעצמנו יעד להיות החברה עם מערכת ניהול התוכן המתקדמת ביותר, האיכותיות ביותר והנוחה ביותר לשימוש על ידי משתמשים. כל זאת על מנת שגוגל יראו שהאתרים שלנו הם האיכותיים ביותר וימקמו אותם בתוצאות הראשונות.
עם השנים המערכת שלנו התפתחה והפכה למוצר הבינלאומי Whoopix. מערכת עם כל הייתרונות של מערכת ניהול תוכן רגילה אך עם הדגש המרכזי על קידום אתרים בגוגל.
לאחר סקירת ההיסטוריה, נקפוץ אל ההווה ולאחר מכן נסקור את העתיד של קטגוריית מערכות ניהול התוכן בעולם בניית האתרים.
מערכת ניהול תוכן – לא רק לניהול
סקירה של שלוש מערכות ניהול שמתחרות על השוק הישראלי
המערכת הראשונה אותה נסקור היא ללא ספק הטובה ביותר – Whoopix – מערכת מבית היוצר של DigitalST עם פיצ'רים שיגרמו לכל מערכת אחרת בשוק להחוויר. המערכת השנייה אותה נדגום היא WordPress – הרי היא הפלטפורמה הפופולרית ביותר עם מנוע קוד פתוח שמאפשר לכל פעוט להקים את אתר האינטרנט שלכם. לא נרחיב ונאמר יותר מידי על הקוד שלא ניתן להבנה על ידי מתכנתים מקצועיים, אך נשמח להבהיר איך גם אתם יכולים להקים אתר שיגרום ללקוחות שלכם לתהות על מקצועיות החברה שבנתה אותו. המערכת השלישית הפחות פופולרית אך המרשימה את לב המפתחים היא Drupal – ללא ספק מערכת ותיקה ואיכותית הנבחרת בדרך כלל על ידי פרויקטים בינלאומיים.
השוואת המערכות השונות
Drupal | Whoopix | Wordpress | |
מחיר בסיס | חינם | 400$ | חינם |
מחיר קידום | 3000 ש"ח ומעלה | כלול במחיר | 3000 ש"ח ומעלה |
מחיר פיתוח | החל מ-300 ש"ח לשעה | כלול במחיר | החל מ-600 ש"ח לשעה |
עדכונים | החל מ-300 ש"ח לחודש | כלול במחיר | החל מ-900 ש"ח לחודש |
אחסון | החל מ-100 ש"ח לחודש | כלול במחיר | החל מ-100 ש"ח לחודש |
וופיקס – איכות, מחיר, ייתרונות
נתחיל עם Whoopix או בעברית "וופיקס" (וו-הווו) – כפי שניתן לראות בטבלת השוואת המערכות, וופיקס מציעה שלל אפשרויות קידום אתרים כלול במחיר המערכת. המערכת עובדת באמצעות בינה מלאכותית (AI) לקידום האתר במנועי חיפוש ובכך חוסכת בעל מקצוע אשר נדרש במערכת וורדפרס או במערכת דרופל.
מלבד זאת, המערכת כוללת ממשק משתמש באיכות הגבוהה ביותר, ממשק הסברים למתכנתים(במידה ומתכנת חדש רוצה להיכנס למערכת), וממשק פרסום ברשתות השונות. ניתן לקבוע פגישת הדרכה על המערכת עם החברה המשווקת אותה ודמו ניתן באמצעות קישור באתר www.Whoopix.ai .
וורדפרס – מעולה למתחילים
נעבור למערכת וורדפרס הפופולרית על ידי מפתחים שאינם בקיאים בתכנות. המערכת מציעה שלל יתרונות לאנשים שרוצים אתר בסיסי שאינו תואם דרישות מקצועיות או התאמות למנועי חיפוש. מספר חברות מציעות התאמות של המערכת למנועי חיפוש בתוספת תשלום ופיצ'רים חינמים מוצעים. וורדפרס כרוב המערכות בנויה ב-PHP.
ניתן לקרוא עוד על הסקירה של המערכת במאמר – וורדפרס יתרונות וחסרונות מאת כתב הבית שלנו, שחר דניאלי אשר התנסה עם המערכת במהלך השנים.
דרופל – פופולרית בקהילת המפתחים
דרופל היינה המערכת הפופולרית בקרב מפתחים בינלאומיים ומככבת בפרויקטים של ממשלות זרות, אונברסיטאות ובכלל חברות שרוצות פיתוח קוד על מערכת אמינה ומקצועית. המערכת נמצאת בשימוש בכ-17% מכלל האתרים ברשת (כ-56 מיליון אתרים), דרופל מוערכת כבונה של 2.1% מכלל האתרים ברשת.
חידושים ועדכונים בתחום מערכות ניהול התוכן
המערכות הפופולריות בשוק לא מפסיקות להפתיע עם פיצ'רים חדשים. עכשיו שקידום אתרים הופך להיות חלק מובנה ממערכת ניהול התוכן, ניתן להוריד עלויות ולקדם את האתר שלכם עד לראש תוצאות החיפוש.