בניית אתרי אינטרנט לחברות ביטוח: מה חדש ברשת?

כמו תחומים רבים שעברו טרנספורמציה בזכות האינטרנט, גם ענף הביטוח השתנה לבלי היכר. על הפופולאריות הזו יעידו בראש ובראשונה חברות הביטוח הגדולות שמשיקות קמפיינים במיליוני שקלים לקידום פוליסות דרך האינטרנט. למשל, פרסומת היונים הפופולארית של "ביטוח ישיר" אשר לפי מכון גיאוקרטוגרפיה היא הפרסומת האהובה ביותר בישראל בשנת 2015. לכך ניתן לצרף את עלייתו המטאורית של אתר השוואות הביטוח woby שהצליח בתקופה קצרה בלבד לשנות מקצה לקצה את האופן שבו ישראלים קונים ביטוח און ליין. 
 

עוד נתונים, בבקשה!

אם כל זה לא מספיק לכם, הנה עוד כמה נתונים שאסור לפספס. כ-40,000 גולשים בישראל מחפשים בגוגל את הביטוי "ביטוח" כל שנה, ובמוצרי ביטוח ספציפיים ההיקפים אפילו עוד יותר גדולים. לדוגמה, "ביטוח רכב" (150,000 חיפושים בשנה), "קרן השתלמות" (72,000 חיפושים בשנה), "ביטוח נסיעות לחו"ל" (72,000), "ביטוח משכנתא" (28,800), ביטוח בריאות (19,200) והרשימה נמשכת. 
 
שיווק באינטרנט בתחום הביטוח - לא רק SEO!

האינטרנט – יעד מושלם לשחקנים קטנים בתחומים תחרותיים

איך המספרים האלה הופכים ללקוחות? פשוט מאד. סוכנות ביטוח שמקימה אתר אינטרנט איכותי ודואגת לקידום במנועי חיפוש יכולה להגיע למיקומים לא רעים לגבי כמה וכמה ביטויים פופולאריים. כפועל יוצא מכך, היא נהנית מחשיפה בפני עשרות אלפי גולשים שמחפשים בדיוק את השירותים שהיא מציעה. מכאן הדרך אל הלקוח קצרה ודי בכך שכ-5% מתוך האלפים הללו יהפכו לפניות בכדי להגדיל את העסק עשרות מונים. 
 
כמו כן, האינטרנט מספק יתרון נוסף לעסקים קטנים. בניגוד לחברות הביטוח הגדולות אשר תקציבי הפרסום שלהם מיועדים לחשיפה במדיות מסורתיות (כמו רדיו וטלוויזיה), בגוגל כולם שווים בפני האלגוריתם. רשת האינטרנט מעצם טבעה וטיבה מאפשרת לשחקנים קטנים ובינוניים להתחרות במגרש של הגדולים. אולם לשם כך חשוב לבנות נכון אתר אינטרנט שמותאם לקידום. מומלץ כמובן להיעזר באנשי מקצוע שמכירים היטב את המטריה שמאחורי קידום אתרים בתחום תחרותי. 
 

זמינות ללקוחות ברמת 24/7

אחד היתרונות החשובים של נוכחות ווירטואלית הוא חשיפה בפני לקוחות פוטנציאליים בכל שעות היממה, בכל ימות השבוע ומכל מקום. אתר אינטרנט לא נסגר ב-18:00 והוא זמין גם ללקוחות שלא גרים בסמוך לעסק. הזמינות היא אלמנט חשוב עבור סוכנות ביטוח שכן המיקום הגיאוגרפי של לקוחותיה איננו ברומטר עקרוני. גם סוכנות ביטוח מרמת גן יכולה לפנות (באמצע הלילה) ללקוחות בקריית שמונה ואפילו מבלי לקיים פגישה פרונטאלית. 
 

הלקוחות גם רוצים לקנות באינטרנט

הדברים מתכתבים עם תופעה הולכת ומתרחבת של רכישת ביטוח באינטרנט. אם בשנת 2011 המגזין "כלכליסט" פרסם שרק 5% מהישראלים קונים ביטוח ברשת, היום הנתונים הם גבוהים הרבה יותר. אתר אינטרנט יכול להציע רכישת מוצרי ביטוח און ליין, לקצר תהליכים ולהגדיל את היקף המכירות. ככל שהאתר משדר יותר מקצועיות ואמינות, וככל שהמחירים שמוצעים בו הם יותר אטרקטיביים (וכוללים גם "אבא ואימא" בדמות סוכנות ביטוח אמיתית), כך הפוטנציאל גדל בהתאמה.  
 
ביטוח באינטרנט - עלייה חדה בשנת 2015

הגיע הזמן להתחדש

למרות כל מה שדיברנו עד עכשיו, מפתיע לגלות שסוכנויות ביטוח רבות בישראל עדיין לא השכילו לעשות את קפיצת המדרגה האינטרנטית. לצד סוכנויות שכלל לא מפעילות אתר אינטרנט (מה?!), יש לא מעט אתרים מיושנים עם מידע שגוי וחוויית משתמש לקויה (אוי, לא!). 
 
לאור הנתונים הברורים שהצגנו, שהם כמובן רק מעט המחזיק את המרובה, אם יש לכם סוכנות ביטוח הגיע הזמן להתקדם ולהשתפר. אם תרצו, יפה שעה אחת קודם. על מנת לעשות קצת סדר בדברים הנה כמה טיפים שכדאי להכיר לגבי בניית אתר אינטרנט בתחום הביטוח:
 
  • קידום אורגני


    אתר אינטרנט בתחום הביטוח (כמו בכל תחום) צריך להיות בנוי נכון לקראת קידום אורגני וחשוב לשלב קמפיין של שיווק במנועי חיפוש. ביטוח הוא תחום תחרותי ורק אתרים שנבנו נכון ומנוהלים נכון יצליחו לייצר לבעליהם לקוחות באופן קבוע. 
  • רספונסיביות


    כמעט כל אחד מאיתנו גולש באינטרנט דרך מכשירים סלולאריים וטלפונים חכמים, ואין צורך להכביר במילים אודות החשיבות שבבניית אתר רספונסיבי. כלומר, אתר שמציג נראות מצוינת גם במכשירי קצה שאינם מחשבים "רגילים". 
  • אחסון אתרים יציב


    אחסון אתרים הוא ברומטר להצלחת אתר והוא זה שמאפשר להישמר נגד פריצות זדוניות או נפילות בלתי צפויות. לאחסון יש אפקט גם על הפעילות של האתר מבחינת מהירות, זמינות וקידום בגוגל.
  • תוכן איכותי


    לקוחות שמתעניינים בביטוח אוהבים לקרוא מידע מקצועי וחשוב לספק לגולשים תוכן איכותי ועדכני. במיוחד בענף כמו ביטוח שמתחדש ומשתדרג כל הזמן. תוכן איכותי הוא כלי חשוב להגדלת יחס המרות באתר ולקידום במנועי חיפוש. 
  • מערכת ניהול תוכן ידידותית


    אתר אינטרנט בתחום הביטוח הוא אתר דינאמי שמתעדכן מבחינת מחירים, מבצעים, רגולציה, פוליסות וכדומה. האתר צריך לספק לבעליו מערכת ניהול תוכן אפקטיבית וידידותית גם ביום שאחרי הזנת התכנים הראשונה. 

מתעניין בבניית אתר אינטרנט?

מלא את פרטיך לקבלת הצעת מחיר

יכול לעניין אותך: