שילוב וידאו באתר אינטרנט

בעלי אתרים רבים הבינו זה מכבר את המשקל הרב שיש לסרטוני ווידאו מבחינת שיווק באינטרנט, קידום אתרים, נראות ווירטואלית וחוויית משתמש. ואכן, שילוב ווידאו באתר אינטרנט הוא ללא ספק דרך מצוינת למקסם את התנועה באתר. כמו כן, ווידאו הוא כלי להגדלת זמן השהייה בדפי הנחיתה (וכפועל יוצא מכך, להגדלת שיעור ההמרות). אם אתם עדיין מתלבטים האם להציג סרטון ווידאו באתר שלכם, הנה כמה סיבות טובות שיעזרו לכם לקבל את "ההחלטה הנכונה".
 

נראות בתוצאות מנועי החיפוש

סרטוני ווידאו באתרי אינטרנט זוכים בדרך כלל לנראות משמעותית על גבי תוצאות מנועי החיפוש. מקדמי אתרים יודעים היטב שדפי נחיתה עם סרטוני ווידאו הם דפי נחיתה בעלי סיכויים גבוהים במיוחד להופיע בדפי תוצאות הראשונים. במילים פשוטות, Google אוהב תוכן וויראלי, וכך גם הגולשים. מחקרים רבים שנערכו בנושא הצביעו לא אחת על כך שגולשים נוטים להקליק יותר על תוצאות הכוללות סרטונים, מאשר על תוצאות הכוללות טקסט בלבד. עצם הופעתו של הסרטון על גבי תוצאות החיפוש מושכת מיד את העין, וזאת גם כאשר האתר שלכם איננו ממוקם באחד משלושת המיקומים הראשונים (ואפילו לא בדף הראשון!).
 

הגדלת נוכחות הגולשים באתר

אחד הפרמטרים החשובים ביותר מבחינת מנועי החיפוש וקידום אתרים טמון בזמן השהייה של הגולשים באתר ובאחוזי הנטישה (Bounce Rate). גם כאן, סרטוני ווידאו יכולים לספק תמורה נהדרת. מן המפורסמות הן ש-Google אוהב לדרג גבוה אתרים שבהם הגולשים מבלים זמן ממושך.
היות וסרטון הווידאו משאיר את הגולש באתר, כך הדבר משפיע על מיקומו ודירוגו של האתר בפני Google. חברת ComScore האמריקנית, אשר נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום האנליזה הווירטואלית, ערכה באוגוסט 2010 מחקר מקיף בנושא. כבר אז, לפני כארבע שנים, נמצא שגולשים אשר הגיעו לדפים עם תכני ווידאו נשארו בהם שתי דקות יותר (!) מאשר גולשים שהגיעו לדפי טקסט בלבד.
 

וזה עוד לא הכל!

שתי הסיבות שהוזכרו לעיל אינן אלא דוגמאות שישמשו אותנו כאן בתור מעט המחזיק את המרובה. למעשה, סרטוני ווידאו באתרי אינטרנט מספקים עוד שורה ארוכה של יתרונות עבור בעל העסק שמאחורי האתר. לדוגמה, הם יכולים לשמש דרך נפלאה להציג את שירותיו של העסק ולהניע את הגולשים לפעולה. כמו כן, ניתן לשלב בסרטון קישורים אשר מפנים לסרטונים נוספים ו/או לדפים ספציפיים באתר.

סרטונים באתר אינטרנט הם פלטפורמה מצוינת בדרך לניהול מערך קישורים ורשתות חברתיות. זאת, על בסיס שיתופם של הסרטונים והצגתם גם בפלטפורמות נוספות כגון Youtube, facebook וכו'. יתרה מכך, החיפוש באמצעות Google מתאפשר גם באמצעות הצגת סרטונים בלבד. בשנים האחרונות, נראה כי יותר ויותר גולשים משתמשים באפשרות של חיפוש סרטונים ו/או תמונות בכדי למצוא תכנים רלבנטיים. בקיצור, שילוב ווידאו באתר אינטרנט הוא דרך מצוינת למקסם את הפעילות המקוונת שלכם.
 

כמה טיפים מבחינת שילוב ווידאו באתר אינטרנט:

סרטונים אינפורמטיביים זוכים ליותר צפיות – סרטוני ווידאו אינפורמטיביים זוכים בדרך כלל ליותר צפיות מאשר סרטונים "יצירתיים" או שיווקיים מדי. חשוב להדגיש שלא מדובר בתורה למשה מסיני וגם סרטונים שאינם אינפורמטיביים יכולים לזכות להצלחה מרשימה. עם זאת, על פי רוב, סרטון אינפורמטיבי הוא הדרך הנכונה לפנות לגולשים.

Less is more, סרטונים קטנים עושים עבודה גדולה – גולשי אינטרנט מעדיפים בדרך כלל סרטונים קצרים על פי קטעי ווידאו ארוכים ומייגעים. כמו כן, מנועי החיפוש של Google יודעים להתחקות אחר זמן הצפייה הממוצע בסרטון באתר שלכם, ובאופן זה לדרג אותו על גבי דפי התוצאות. השתדלו לשלב קטעי ווידאו קצרים וקולעים, תוך כדי מקסום הנעה לפעולה מצד הגולשים.

הפיצו את הווידאו ברשתות חברתיות – במידה ויצרתם סרטון מקורי, זוהי הזדמנות נהדרת לשלב אותו ברשתות חברתיות ולזכות לקישורים ושיתופים. אתם יכולים גם ליצור בסרטון קישור לאתר אשר יוביל אליכם גולשים שצפו בתוכן במקומות אחרים.

תיאור פנימי במערכת ניהול – בדומה להעלאת תמונות, גם בעת העלאת סרטון לאתר אינטרנט אתם יכולים להעניק לתוכן הגדרות פנימיות כגון כותרת ותיאור. הגדרות אלה מאותרות על ידי מנועי החיפוש ומסייעות בקידום התוכן בדפי התוצאות של Google.
 

 

מתעניין בבניית אתר אינטרנט?

מלא את פרטיך לקבלת הצעת מחיר

יכול לעניין אותך: