אתרי אינטרנט תדמיתיים הם ללא ספק הלחם והחמאה של כל חברת בניית אתרים שמכבדת את עצמה. אך מה עושה אתר תדמיתי מיוחד, איכותי ומעל לכל מייצג? כתבנו עבורכם את שבעת הטיפים שלנו לבניית אתר תדמית מנצח – ולסיום, הוספנו טוויסט בעלילה.
הטיפים הטובים ביותר לבניית אתר תדמית מושלם
1. עיצוב מרשים הוא רק ההתחלה
אז נכון, הלקוחות שלכם קונים עם העיניים; ונכון, כל עיצוב מרשים הוא יצירת אומנות שנוצרה על ידי אנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחום. אבל הדגש המרכזי בעיצוב מרשים הוא אחד – המיתוג. הקו הדק בין עיצוב מרשים לעיצוב מנצח נפרס לאורך כל חלקי האתר השונים ומתבטא בפרטים הקטנים שממתגים את הכפתורים, התוכן, הצבעים והצורות באתר בהתאם לשפת המותג שלכם.
חברות גדולות יוצרות ספר מותג, בו נמצאים כל הצבעים, הגראפיקות, האלמנטים והצורות הקשורות למותג ומלוות אותו באזורים השונים של המדיה הדיגיטלית והמודפסת.
אך מה קורה אם אין לכם ספר מותג?
הטיפ שלנו:
השתמשו בלוגו – הישענו על הצבעים, הצורות והגרפיקות של הלוגו שלכם על מנת להשליך לעיצוב האתר. כך תיצרו עיצוב אתר מרשים וגם מקצועי שיגרום ללקוח שלכם לזהות את המותג שלכם גם אם ישכח את שם החברה.
הדוגמה שלנו:
כפי שניתן לשים לב בעיצוב אתר הלקוח שלנו, השתמשנו בצבעים הנגזרים מהלוגו.
2. חווית משתמש היא מנת הפתיחה
רבות דובר בשנים האחרונות על חווית משתמש, אך מה מבדיל אתר בסיסי וחובבני שנוצר על ידי בינה מלאכותית מאתר בו חווית המשתמש היא מנת הפתיחה אליה התכוון המשורר? במילה אחת: פסיכולוגיה, או לייתר דיוק, פסיכולוגיה התנהגותית.
הבינה המלאכותית שמגיעה אלינו בצורה מהירה ונינוחה בשנים האחרונות יודעת ליצור אתרים, אך אין לה את ההבנה הפסיכולוגית של הגולש עליו מתבססים מיטב אנשי המקצוע בתחום.
אז מה היא הפסיכולוגיה מאחורי התחום הפופולרי UX הרי הוא User Experience?
אנו חוות לעיתים אתרים שמדברים אלינו, שמגרים את המחשבה שלנו, שמאתגרים את מרכזי הדופמין והסרטונין ואף מספקים את הצורך שלנו לחוות את האתר To the Full Extent (עד הסוף).
הטיפ שלנו:
תבססו את חווית המשתמש שלכם על הפעולה אותה תרצו שהגולש יבצע באתר. מה הכוונה? אם ברצונכם שהגולש ישאיר פרטים בטופס, תכוונו אותו לזה באזורים השונים של האתר, תאתגרו אותו לקרוא על מנת להגיע לנקודה הסופית ואף תציבו לו את השארת הפרטים כיעד נכסף בהשלמת המשימה שלו.
הדוגמה שלנו:
עמוד הבית שלנו כולל מצגת אינטראקטיבית שבעת סיום המצגת מאפשר להשאיר פרטים.
3. התאמה למנועי חיפוש ומנועי בינה מלאכותית
אז מה חדש? מנועי חיפוש הם עדיין הדרך הטובה ביותר להביא תנועה איכותית לאתר שלכם. אבל מה השתנה? מנועי בינה מלאכותית. זה כבר לא סוד שכל אחד מאיתנו מתייעץ עם ChatGPT בנוגע לכל תחומי החיים; ולא רק זאת, מנוע החיפוש גוגל הכניס את הבינה המלאכותית למרכז עם קבלת תשובה מ-AI לכל שאילתה שתכניסו בתוצאות.
אבל הנה השאלה המרכזית – איך אני עושה את זה גם באתר שלי? איך אני מתברג בתוצאות הגנרטיביות שניתנות לגולשים במנועי בינה מלאכותית ובמקביל גם בגוגל?
הנה התשובה שלכם – איכות.
איכות של תוכן, איכות של קוד תקין, איכות של מידע וחדשנות שלא תיראה בכל מקום אחר.
הטיפ שלנו:
תחדשו! תחדשו לגולש, תחדשו ללקוח תחדשו לכל אחד אחר שקורא את האתר שלכם. תשתפו בתובנות שלכם, תשתפו במידע שאגרתם ותעדכנו את הגולש שאתם הטובים ביותר בתחומכם על ידי שיתוף ידע מקצועי.
והנה השאלה שעולה! אם אני משתף בתוכן הייחדי שלי אני לא יורה לעצמי ברגל(בעצם העברת המידע שרק שלי לגולש). והתשובה היא, כן! כמה שזה מצחיק, ידע שווה כסף, ובעולם של מנועי חיפוש ובינה גנרטיבית, גם מיקום בגוגל עולה כסף – לכן אתם מחליפים את הידע הייחודי שלכם במיקום יותר גבוהה שיוביל את הגולש בסופו של דבר לקנות את המוצר שלכם.
הדוגמה שלנו:
המאמר הנוכחי. אם קראתם עד לפה סימן שיש פה הרבה מידע שלא ידעתם על בניית אתר תדמיתי וזוהי הדוגמה הטובה ביותר לאספקת מידע איכותי בתמורה למיקום יותר גבוהה בתוצאות חיפוש.
4. מערכת ניהול יציבה עם תחזוקה מוזלת
טוב אז אין ספק שאנחנו משוחדים באספקט הזה. זה לא משהו שאנחנו אוהבים להסתיר אבל דיגיטל אס טי בונה אתרים עם מערכת ייחודית שנקראת Whoopix או DigitalCMS. אבל זה לא אומר שהניסיון שלנו הוא רק במערכת הזאת. אנחנו יודעים גם לפתח ב Wordpress, Joomla, Drupal ומערכות רבות אחרות.
אבל למה אנחנו ממליצים לכל לקוח שלנו ללכת על המערכת שלנו? מה האינטרס?
מתוך הבנה של תהליך בניית אתר איכותי, פיתחנו את המערכת שלנו להיות יציבה, מהירה, עם דינמיות ואפשרויות פיתוח בלתי מוגבלות.
אנחנו יודעים שהלקוח ירצה עדכונים בעתיד, שדרוגים, אולי שפה נוספת – וכדי להוזיל עלויות ולשמור על פתרון ברמה הגבוהה ביותר אנחנו דוחפים להשתמש במערכת שהוכיחה את עצמה בארגונים גדולים ויציבים כמערכת מובילה.
אז נכון שתהיו מחיובים לאחסן אצלנו – אבל למה שתרצו לעבור? למה שתרצו לעבור מחברת בניית אתרים הקיימת משנת 2005 ששירתה את מיטב החברות הגדולות במשק הישראלי והעולמי ולעבור לספק אחר שככל הנראה יחייב אותכם לבנות את כל האתר מחדש, לעדכן פלגינים, לתחזק האתר בעלות גבוהה ומעל לכל להתמודד עם אינספור באגים?
אז הבחירה בידכם!
הטיפ שלנו:
תיקחו את האתר כהשקעה ל-4 עד 6 שנים מתוך חשיבה שבעתיד תצטרכו לשדרג אותו. נכון שעם מערכת יציבה ניתן להישאר באתר גם מעל 10 שנים(יש לנו לקוחות כאלה) אבל אם תתחמו את עצמכם בזמן ההשקעה תוכלו להישאר בחזית ולא לשאול אותנו בשיחת טלפון, רגע אז האחסון החודשי זה לשלם לכם לכל החיים?
הדוגמה שלנו:
רשת תכשיטי דניאל בנתה איתנו את האתר השלישי שלה ועובדת איתנו כבר מעל 10 שנים.
5. ניהול פניות שממקם את הלקוח במרכז
טוב, אני ללא ספק מעריך את התושייה שלכם לקרוא כל כך הרבה מידע, אבל הנושא הבא בטח חשוב לכם מאוד ולכן ללא מילים מיותרות נעבור לחלק שיגרום לכם להמיר את השירות שלכם לכסף – ניהול הפניות – או בשפה המקצועית CRM -ניהול קשרי לקוחות.
בדומה לאידיאולוגיה שלי, גם מערכת ניהול קשרי הלקוחות שלכם צריכה למקם את הלקוח במרכז ולהעניק לו את שלל האפשרויות ולכן אפשר לעשות אינטגרציה למערכת קיימת שלכם או להשתמש במערכת מובנית כחלק ממערכת הניהול.
הטיפ שלנו:
תבחרו במערכת ניהול תוכן שכוללת מערכת ניהול קשרי לקוחות – כך תחסכו לכם הרבה אינטגרציות מיותרות ותאפשרו לצוות שלכם לגשת בכל עת למידע על כך לקוח.
הדוגמה שלנו:
מודול קשרי לקוחות במערכת DigitalCMS הכולל חיפוש, ארכיון וניהול פניות של כל לקוח הפנה מהאתר.
6. שפות שונות לקהלים גלובלים
פונים לקהל גלובלי? משווקים גם לחו"ל? יש לכם את הלקוח ההוא מסין או מארה"ב שרוצה לדעת מי אתם? זה החלק בשבילכם. שפות שונות באתרי אינטרנט אומנם נראות נושא טריוואלי, אך ספרתי בקריירה 1000 אתרים(לפחות) שמספספים ובענק. אתר תדמיתי טוב מכיר את הקהל שלנו ומבצע אינטגרציה של מערכת הניהול עם השפות השונות. חשוב שתיקחו בחשבון שלא בכל שפה תצטרכו להוסיף את התוכן שיש לכם בעברית ואף ניתן ליצור היררכיה שונה בכל שפה.
הטיפ שלנו:
מעבר שפה מעמוד לעמוד – מה הכוונה? אתם מכירים את האתרים שאתם עוברים בהם שפה וחוזרים לעמוד הבית בשפה המבוקשת? לא אצלכם! תנו לגולש את החוויה שאתם מבינים אותו, תעבירו אותו לאותו עמוד בשפה שונה מבלי שיצטרך לחזור לעמוד הבית ולהבין איפה הוא היה.
הדוגמה שלנו:
אתר הלקוח שלנו סקרלט-שנקר - מאפשר לנווט באותו שפה לכל עמוד בו אתם נמצאים
7. הטוויסט שלנו
הטווסט שלנו חוצה פלטפורמות וממקם את הלקוח במרכז וביססנו אותו על הרעיון הבסיסי שלקוחות מהופנטים על ידי גראפיקה ומאז מהפכת הרשתות החברתיות גם וידאו.
אז מה הוא?
רקע וידאו! לא פחות מהאלמנט החשוב ביותר באתר האינטרנט שלכם; רקע אינטראקטיבי שכולל מצגת ויזואלית בגראפיקת וידאו עם כל הדברים הכי חשובים שתרצו שהלקוח שלכם יראה.
הדוגמה שלנו:
וידאו שהכנו לחברה שלנו עם כל האתרים החדשים ביותר של הלקוחות שלנו והסברים על כל שירות ושירות.
אגב, אנחנו יודעים לייצר לכם גם את זה.
אז אל תשכחו, אתר תדמית אולי נראה דבר בסיסי – אבל כמו בכל דבר בחיים, גם אתר אינטרנט איכותי הוא עניין של טעם נרכש.