בניית מערך קישורים איכותי

מערך קישורים איכותי כחלק מקידום אתר האינטרנט
בעת תהליך קידום אתר האינטרנט, אחד הפרמטרים החשובים ביותר להבטחת תוצאות מקסימליות הוא בניית מערך קישורים איכותי ומקצועי.
נשאלת רבות הפעמים השאלות מהו קישור איכותי? כיצד ניתן להשיג קישור איכותי לאתר האינטרנט שלנו ומה הם הגורמים אשר הופכים קישור לאיכותי מלכתחילה.
מאחר ואלגוריתם הדירוג של גוגל נמצא במגמת שינוי מתמדת והמדריכים שניתן למצוא ברשת מיושנים ואינם כלי עזר יותר עבור אלו מביניכם שמעוניינים במידע זה, החלטתי לספק עבורכם מדריך עדכני זה שיסביר עבורכם כיצד ניתן לבנות מערך קישורים איכותי לאתר שלכם.
 

היכן מתחילים ומה נדרש להבין

תחילה נבין כי בניית מערך קישורים איכותי אינו הדבר היחיד אשר נדרש עבור אתר האינטרנט שלכם על מנת לקדם אותו בתהליך קידום אתרים אורגני לתוצאות החיפוש הגבוהות.
אני אומר זאת כי רבים מסתמכים אך ורק על זה אך מזניחים את האופטימיזציה הכללית של אתר האינטרנט הכוללת בין היתר הקפדה מתמשכת בכתיבת תכנים איכותיים ועדכניים, כאשר תוכן מהווה כיום אחד הפרמטרים היותר משפיעים ורלוונטיים של גוגל.
 
אחרי שהבהרתי את הנקודה הזאת ניתן להתחיל. ראשית אני אישית ממליץ עבור כל מקדם אתרים ובעל אתר שמעוניין או לא מעוניין לקדם את אתר האינטרנט שלו לדאוג לקישורים פנימיים ברחבי האתר.
ויקיפדיה עושה זאת מצוין, אם שמתם לב כמה שימושית וערכית היא עבור כל אחד מאיתנו, כל ערך שאנו מקלידים ומחפשים אנו רואים בתוכו עוד עשרות קישורים פנימיים שמובילים אותנו למידע נוסף אודות ערך שסביר להניח שאין לנו ידע עליו וזאת אחת הסיבות יחד עם תוכן איכותי שכל ערך שנחפש נמצא את ויקיפדיה במיקומים הראשונים.
חשוב שטקסט העוגן (Anchor Text ) אותו הנכם מקשרים לא יהיה סטטי מדי לדוגמת "קידום אתרים" אלא טקסט יותר מגוון שאמור להכווין את הגולש ללחוץ על הקישור לדוגמת " מדוע קידום האתר חיוני לעסק".
 

בדיקת מערך הקישורים של המתחרים שלכם

אחרי שסיימתם לבנות מערך פנימי לאתר שלכם, יש צורך לבדוק את המתחרים שלכם והביטויים אותם הנכם מקדמים, זאת ניתן לעשות באמצעות תוכנות סריקה רבות אשר קיימות ברשת חלקן חינמיות וחלקן בתשלום אך כמובן מציעות דיווח מקיף והרבה יותר מקצועי.
בדיקת מתחרים תאפשר לכם להבין מהו מערך הקישורים שלהם, כלומר מאיפה הם מקבלים את הקישורים שמאפשרים להם להיות במיקומים הראשונים במנוע החיפוש תוך הבנת הפרמטרים והקריטריונים הרלוונטיים שעושים את הקישור לאיכותי.
שימוש בכלי של SEOmoz (בתשלום חודשי אך יש גרסת ניסיון של 30 יום חינם) ניתן לבצע קמפיין מעקב בו הנכם משווים את אתר האינטרנט שלכם למתחרים שלכם ולקבל מידע אודות נתונים סטטיסטיים רבים לדוגמת;
  • כמות הקישורים הנכנסים לאתר.
  • כמות הקישורים היוצאים מהאתר.
  • מאילו מקורות קישרו לאתר האינטרנט שלכם.
  • מהי סמכות הקישור והדומיין (Page Authority / Domain Authority ).
  • ועוד מבחר נתונים רבים שיעזרו לכם לקבל אינדיקציה אודות מערך הקישורים של המתחרים שלכם.
 

דרכים להשגת קישורים

ישנם דרכים רבות להשגת קישורים חלקן יותר יעילות וחלקן פחות, הדרך האופטימלית ביותר להשגת קישורים היא הדרך הטבעית, כאשר אתר אינטרנט העוסק באותו התחום שלכם מחליט לקשר לאתר שלכם מאחר והמידע שהנכם מספקים הוא רלוונטי עבור גולשיו והוא מעוניין להפנות אותם למקור מידע נרחב יותר.
דרך שנייה היא באמצעות פנייה לאתרים עם אוטוריטה גבוהה בעיני גוגל, דוגמה לכך יכולה להיות אתרי אוניברסיטאות ואקדמיות אשר בשל העובדה שלא כל אחד יכול לפתוח אתר אינטרנט בסיומת ac.il לשם הצורך והעובדה כי זהו אתר מוסדי חינוכי, הדירוג וסמכות הקישור היא מבין הגבוהות.
דרך נוספת להשגת קישורים היא באמצעות תגובות ופוסטים בבלוגים ופורומים מקצועיים וכאשר אני מדבר מקומות אלו אני לא מתכוון להשאיר תוכן ספאם ולקשר לאתר האינטרנט שלכם מאחר ולא תהיה לזה שום משמעות, אלא לכתיבת פוסט איכותי ומקצועי ולעורר תגובות נוספות של גולשים ומשם לקשר לאתר שלכם.
 
הסרטון הבא יציג בפניכם דרכים לבניית מערך קישורים איכותי נכון לשנת 2013.
 

ממה יש להימנע בכל אופן

בעת בניית מערך קישורים יש להימנע ממספר דרכים להשגת קישורים לאתר האינטרנט שלכם אשר יכולות לספק יותר נזק מתועלת.
  • קישור שמגיע מאתר אינטרנט שלא אונדקס במנועי החיפוש הנו קישור שיש להימנע ממנו.
  • אתרים ודפי אינטרנט שבתחתית עמוד הבית (פוטר) ישנו ספאם קישורים, כלומר הרבה מאד לינקים. קישור מדף זה עלול לפגוע בכם מאחר וישנו חשש כי הקישור הוא ספאם, כמו כן ערכו של הקישור יורד ברבות מהערך שחשבתם שתקבלו בשל חלוקתו עם הקישורים האחרים שנמצאים איתו באותו הדף.
  • אין לקשר מאתרי אינטרנט שאינם מאותו תחום עניין או נושא ששייך לאתר שלכם ובמידה וקישרו אליכם מאתר כזה אז העדיפות היא ליצור קשר עם בעל האתר ולהוריד אותו.
  • קישורים שבאים מהפוטר אינם מהווים קישור חזק.
  • קניית קישורים חזקים היא לא חוקית ונוגדת את עקרונות הקידום של גוגל ועל עבירה כזאת אתר האינטרנט שלכם ייענש, עדיף לא להיכנס לזה מלכתחילה ולקדם בשיטה הטבעית.
  • כל קישור שנראה לא טבעי או לא מקושר למטרת תרומה לגולש בדרך זו או אחרתף יש להימנע.


עוד בקטגורייה: