כתיבת מאמר כחלק מקידום אתרים

כתיבת תכנים לקידום אתר

תחום קידום האתרים מורכב ממס' גורמים ורבדים, בין התחומים העיקריים שבו הוא מתאפיין הינו כתיבת מאמרים. דבר זה בא לידי ביטוי כאשר ישנו ערך מסוים למאמר המספק מידע כלשהו אל הגולשים. אתר בעל תוכן טוב ושימושי אשר עונה על כלל צרכיהם של ציבור הגולשים, מביא לאהדה כלפם וגורם להם לאהוב את האתר וכאשר ציבור הגולשים אוהב את האתר קיים סיכוי טוב שגם גוגל יאהב אותו ויקדם אותו בהתאם. ישנם כללים חשובים אשר יש להקפיד עליהם בעת כתיבת מאמר, אלה מבטיחים רמת כתיבה גבוהה ותקינה אשר מייעלים באופן אופטימלי את ייצוגו של האתר. במאמר זה נסקור כללים אלה ונפרט כיצד יש להשתמש בהם בצורה הנכונה.
 

מטרת כתיבת מאמר

  • מתן מידע לגולש כאשר ניגשים לכתוב מאמר יש לקחת בחשבון שמטרתו העיקרית היא לספק מידע לגולש באופן שישרת אותו ויגרום לו לשוב ולהתעניין באתר בשנית. יש לבחור נושא למאמר שיתאים לתוכן האתר. דבר חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון לפני כתיבת מאמר, הינו, זיהוי קהל הגולשים המבקר באתר, ע"י כך קל יותר יהיה לבנות את המאמר ולכתוב אותו בצורה הנכונה.
  • שיפור תדמיתו של האתר אתר איכותי הינו אתר שמבוסס על ידי תוכן רב וייחודי, לכן ישנה חשיבות לבצע כתיבת מאמרים ותכנים ייחודיים באופן שוטף. כתיבת תכנים לאתר באופן שוטף מצביעה על אתר פעיל ודינמי ובעל משמעות. כתיבת מאמרים ותכנים לאתר הינה פעולה שדורשת שיקול דעת ויצירתיות וכן לוקחת זמן רב. בעלי אתרים אשר מתקשים בביצוע פעולה זו מכול סיבה שהיא, ימצאו לנכון לפנות לשירות כתיבת תכנים ע"י אנשי קופירייטרים מקצועיים או ע"י חברות קידום אתרים העוסקות בתחום.
  • קידום האתר כפי שכבר הוזכר בתחילת עמוד זה, כתיבת מאמרים הינה פעולה העוזרת בקידום האתר. חשיבות עדכון התכנים באתר באופן שוטף משפרת את תדמיתו כפי שהובהר בסעיף הקודם. כאשר ישנו אתר בעל תוכן רב וייחודי המביא כמות כניסות רבה של גולשים וכן עומד על קצב עדכונים רציף, רואים זאת הרובוטים השונים של מנועי החיפוש כדבר טוב ומשפרים את מיקומו של האתר.

 

כתיבת מאמר כחלק מרכזי בבניית אתרים

 

אופן כתיבת מאמר

  • קביעת מטרה השלב הראשון והחשוב ביותר שיש לבצע לפני כתיבת מאמר, הינו, קביעת מטרה אשר לשמה כותבים את המאמר. קביעת מטרה ממקדת את פעולת הכתיבה ומחזיקה את הכותב במסגרתה. בין השאלות שיש לשאול בעת קביעת מטרה הינם: מי הם קהל היעד אשר יתעניין במאמר, כיצד ניתן לשרת את קהל הגולשים/הלקוחות בעזרת המאמר וכיצד להוציא ממנו את המיטב המירבי, האם על תוכן המאמר להיות אינפורמטיבי או שיווקי וכיצד ניתן להשתמש בבניית אתרים לצורך שיפור תצוגת המאמר.
  • ביצוע הכנות לאחר קביעת המטרה למאמר מגיע שלב ההכנות. בשלב זה יש לאסוף את כל המידע הקיים ברשותכם אשר אותו הנכם מעוניינים להזין למאמר ולתכננו היטב. על מנת להשתמש בכתיבת מאמר למטרות קידום אתרים, יש לבחור בקפידה מילת מפתח ולהשתמש בה לעתים קרובות בתוכן המאמר. מילת המפתח הינה הביטוי אשר קהל הגולשים מחפש במנועי החיפוש, וכאשר ישנו שימוש תדיר במילות המפתח הרצויות דבר זה מביא לעדיפות האתר מול הגולשים. יש לקשר את מילות המפתח במאמר אל עמודים שונים באתר. באם הנכם מבקשים למכור מוצר או שירות מסוים יש לסגנן את תוכן המאמר כך שייכתב בצורה שיווקית.


כתיבת המאמר - בעת כתיבת המאמר יש לשים לב למספר דגשים:
1. איות ודקדוק נכון - להימנע ככל האפשר משגיאות כתיב ולהיצמד לכתיבה נכונה ( זכר/נקבה, גוף ראשון/שלישי וכו' )

2. שילוב כותרות - יש לשלב במאמר עפ"י עדיפות, כותרות עיקריות וכותרות משנה.

3. ריווח ופסקאות – שימוש מוקפד במרווחים מתאימים והפרדה של הטקסט ע"י פסקאות.


לאחר סיום כתיבת המאמר ולפני הטמעתו באתר, יש לעבור עליו בשנית ולבצע בו אופטימיזציה.
אצלנו ב- DigitalST ניתן להשתמש בשירות כתיבת תכנים ומאמרים שיווקיים כחלק ממטרת קידום אתרים.



עוד בקטגורייה: