שיווק באינטרנט במהלך הקמת אתר

ניצול יכולותיו של אתר אינטרנט להפקת שיווקיות מקסימלית

בכדי לקדם את העסק שלנו צעד אחד קדימה מהיותו עסק לוקלי(מקומי) אשר מוגבל בתפוצתו, בכמות האנשים אשר רוכשים ממנו, בכמות המבקרים המגיעים אליו וכמובן במחזור הכספי; נידרש לפנות לאפיקים שיווקיים מתקדמים ובינהם פתיחת אתר אינטרנט עסקי הממקסם את יכולותיו של המותג.

במידה ואין בידינו שום ידע על בניית אתר, נפנה לחברה לבניית אתרים מקצועית ומיומנת בעל שם ומוניטין חיובי בשוק לשם השגת התוצאה הרצויה. בחירת חברת בניית אתרים היינו שיקול המהווה החלטה עד כמה הינכם מעוניינים שאתר האינטרנט שלכם יהיה אתר מקצועי, מעוצב היטב ושיווקי.

 

מהו אתר אינטרנט שיווקי

ראשית כל, אתר אינטרנט היינו כלי שימושי בעל יכולות נפלאות המובאות לידי ביטוי באמצעות האינטרנט לשיווק עסקים, על מנת שאתר האינטרנט יהיה שיווקי, הוא צריך לכלול בתוכו כמה אלמנטים הנחשבים לכלי עבודה מרכזיים.
  • פרטי יצירת קשר
  • תמונות ומדיה
  • טופס פנייה והתעניינות
  • טקסט מושך ואטרקטיבי
נקודות אלו הם מרכז האלמנטים הקריטים אשר תורמים לאתר אינטרנט להיות שיווקי ולהוציא מקסימום תועלת ותוצאות מהאפקט השיווקי.
 
על מנת לבנות אתר אינטרנט שיווקי, עלינו להבין את תהליך הבנייה המפורט במאמרים השונים באתר שלנו. אם נתמקד בסוף תהליך בניית אתר אינטרנט, נראה כי המטרה המרכזית שלנו היא לשווק אותו ולמצוא אותו במדיות השונות כולל מציאת האתר במנועי החיפוש - בעיקר בחיפוש במנוע של גוגל. התהליך המוקפד של בניית אתר מוביל אותנו לאלמנטים המוזכרים בפסקה הקודמת, המאפשרות לנו להבין כי גוגל מדרג אתרים אשר מספקים לו את מה שנדרש בשביל הדירוג הגבוהה.
 
לדוגמה, בעבר אתרי אינטרנט ובוני אתרים היו מתרכזים בעיקר בעיצוב מרהיב ויוצא דופן של אתר האינטרנט על מנת ולמשוך את עינם של כמה שיותר גולשים באינטרנט, ומשקיעים פחות בתוכן וטקסט איכותיים אשר כתובים היטב, גוגל רואה אתרים אלה כפחות איכותיים ומוריד אוטומטית את הדירוג שלהם; וכאשר אתר אינטרנט יורד ממקומות גבוהים מאד בתוצאות מנוע החיפוש, יהיה לו קשה מאד לעלות בחזרה למקום גבוה.
 
 
אתר אינטרנט שיווקי
 
 
אתר אינטרנט שיווקי כולל תהליך קידום ברשתות השונות או במנוע החיפוש המרכזי. התהליך מהווה גורם חובה כאשר ברצונו לפרסם ו/או לשווק את האתר על מנת שהגולשים יראו מה הם השירותים אותם אנו מציעים. לכן על מנת לשווק את האתר, על האתר להיות מלכתחילה מאופיין שיווקית ולכלול רעיון שיווקי מרכזי, כתיבה שיווקית נכונה ומנוסחת היטב, תוכן איכותי ואפקטיבי וכל זאת על מנת להראות לגוגל את רמת השיווקיות של אתר האינטרנט ולתת לאתר נקודות חיוביות במנוע החיפוש בשביל האינדוקס הבא של אתר האינטרנט ודירוג מחדש.
 
יש לשים לב שעיצוב מרהיב ומושך את העין היינו רק תוספת הנכללת בייחודיות האתר אך לא מטרתו המרכזית של התהליך וזאת יש לקחת בדגש מרכזי בעת הקמת האפקט השיווקי.
 
בהתייחס לנקודה זו, ניתן לציין גם נקודה נוספת והיא שימוש בטכנולוגיות נכונות; גוגל מנסה לגרום לכל אתרי האינטרנט המעוניינים להיות מדורגים להתקדם עם הטכנולוגיה ולא להשאר מאחור עם גרסאות ישנות ושפות פיתוח אשר לא נעשה בהם שימוש כיום - ניתן לראות זו לגבי אתרי אינטרנט הבנויים בפלאש אשר השימוש בה הופחת משמעותית בתקופה האחרונה, עד כמה ושימוש בפלאש תורם למראהו החיצוני של אתר האינטרנט, גוגל לא נוהגת לדרג אתרי אינטרנט אשר בשימוש תחת טכנולוגיית הפלאש.
 
מדוע בעצם פלאש פוגעת באתר האינטרנט שלנו מבחינת השיווקיות? רוב התוכן אשר מוצג על ידי פלאש לא נראה למנועי החיפוש ותוכן אשר לא נראה ולא קריא למנועי החיפוש אוטומטית נחשב כתוכן לא קיים ומתוך זאת אתר האינטרנט שלכם נחשב לאתר דל תוכן ויורד בדירוגו. כמו כן לא לכולם מותקנת תוכנת פלאש, וזה הוא משהו שכל גולש צריך להוריד עצמאית למחשבו על מנת לחוות שימוש בטכנולוגיה זו.
 

דרכי שיווק עיקריות בתהליך הקמת אתר 

  1. כמובן שנתחיל את תהליך הקמת האתר באמצעות אפיון שיווקי נכון, התמקדות במילות המפתח הנכונות אשר משקפות את היעד השיווקי ומה ברצון הלקוח להעביר לקהל היעד שלו - כמו כן הגדרת קהל היעד ופנייה אליו באמצעות הצגת רלוונטיות ושיווקיות נכונה תאפשר פוטנציאל המרה גבוה יותר בהפיכת הגולש לצרכן.
     
  2. עיצוב אתר האינטרנט, כפי שצויין מקודם, צריך להיות בהתאם לסוג האתר ויחד עם זאת לא להוות הדבר המרכזי בהקמת אתר האינטרנט; אלא רק כחלק אינטגרלי אשר מטרתו להשאיר את הגולש באתר או לחילופין להחזיר אותו. עיצוב צריך להיות מקצועי ומותאם אישית לצורכי אתר האינטרנט יחד עם התאמה לסוגי הדפדפן השונים.
     
  3. בניית אתר האינטרנט באמצעות קידוד נכון, הטמעת העיצוב בקוד ושימוש בתקנים מאפשר יצירת שלד תקין ומקובל על ידי גוגל לאתר האינטרנט. כמו כן, התאמה לכל סוגי הדפדפנים והכללת תאימות לגלישה במכשירים הסלולריים.
     
  4. הקמת אתר אינטרנט שיווקי מסתיימת בקידום האתר אל עבר התוצאות הראשונות במנועי החיפוש, על מנת להוציא את המקסימום מהיכולות של אתר האינטרנט. בעוד הפעולה הקידומית מתאפיינת כאקט שיווקי, יש לציין כי ככל שהקידום של האתר יוביל למיקום יותר גבוה, ככה השיווק של אתר האינטרנט יהיה יותר חזק, יקבל יותר חשיפה, יותר קהל, יחסי המרה ניכרים וחשיפה שיווקית גדולה יותר.
     
  5. פרסום ברשתות חברתיות מאפשר חשיפה משמעותית, עיקר קהל הגולשים הרחב נמצא כיום ברשתות החברתיות ולא במנועי החיפוש, יצירת עמוד בפייסבוק  של העסק שלכם עם כפתור "לייק" המשמש ככפתור דירוג באתר האינטרנט, יצור אפקט חיובי המאפשר לגולש לדרג את האתר. כאשר יותר לקוחות מעוניינים במוצר או בשרות המוצע באתר האינטרנט הם ילחצו על כפתור הלייק אשר יוכל לשמש את מנועי החיפוש בנתינת קול הצבעה לאיכות המוצר; ובכך להראות האם באמת עסק זה תורם לגולש / לצרכן את מה שהוא אכן מחפש. באמצעות זאת, החשיפה של האתר שלכם תשגשג בהתאמה.


עוד בקטגורייה: