Responsive web design

כיום, אנחנו גולשים באינטרנט כמעט מכל מקום. בתור למרפאה, בדרך לקופה בסופרמרקט, באוטובוס, במיטה ואפילו במסעדה או תוך כדי הליכה. ואכן, טלפונים חכמים וטאבלטים שינו לחלוטין את האופן שבו גולשים צורכים מידע ברשת האינטרנט. 
 
על פי נתוני איגוד האינטרנט הישראלי, מספרם של הטלפונים החכמים בישראל עמד בשנת 2013 על לא פחות מ-9.8 מיליון מכשירים. בנוסף, האיגוד פרסם נתונים אודות השימושים הנפוצים בטלפונים החכמים בקרב הגולשים הישראלים. עם התוצאות, אי אפשר להתווכח. 54% מהנשאלים בסקר העידו שהם גולשים בטלפונים חכמים באתרי אינטרנט, כ-45% מהם קוראים וכותבים מיילים, ו-41% משוטטים ברשתות חברתיות. במילים פשוטות, אם אתה לא שם, אתה לא קיים. 
 
בשל פערי הרזולוציות בין המסכים, ובשל העובדה שגלישה באינטרנט שונה מגלישה סלולארית מבחינת סוגי דפדפנים, הטרנד החם ביותר בתחום הוא עיצוב רספונסיבי. מדובר למעשה על יצירת קוד ופריסה של האתר אשר מתאימים את עצמם לגלישה באמצעות טלפונים ניידים וטאבלטים. כמו כן, עיצוב רספונסיבי מתייחס לא רק לנושא הרזולוציה אלא גם לעובדה שגלישה בטלפון חכם וטאבלט נעשית באמצעות מגע יד ולא בעזרת עכבר. 
 
במסגרת עיצוב רספונסיבי, המעצב יוצר התאמה סלולארית לאתר אשר מטרתה לתת מענה פשוט ונוח מבחינת ניווט, צפייה באלמנטים שונים, פריסות מסך, קריאת טקסטים, נגישות, צלילים, תמונות, כפתורים, יצירת קשר ועוד. אפשר להגדיר זאת בתור יצירת ממשק משתמש גרפי מותאם למכשירי קצה. כמו שבניית אתר אינטרנט דורשת עיצוב ממשק משתמש תוך כדי התחקות אחר תנועת הגולשים באתר, כך גם עיצוב אתרים רספונסיביים טומן בחובו בניית אסטרטגיית עיצוב כוללת.  
 

עלות ההקמה, מה זה אומר לגביי?

לא אחת, לקוחות סבורים שעיצוב אתר רספונסיבי הוא מלאכה מורכבת ויקרה הדורשת זמן, אמצעים ומשאבים. ואכן, אמנם לא מדובר בתהליך קליל, אך מותר לכם בהחלט להירגע. השד הרספונסיבי איננו כה גדול. על פי רוב, חברות בניית אתרים מציעות במקביל פיתוח של אתר אינטרנט לצד גרסה רספונסיבית. אי לכך, הטכנולוגיה הרספונסיבית טבועה כבר בתהליך המקורי של פיתוח האתר. דהיינו, כבר בשלב הראשון של פיתוח האתר, כדאי בהחלט להרחיב את החבילה ליצירת גרסה רספונסיבית מקבילה. כך, תוכלו גם לשמור על חוויית המשתמש המקורית, וגם לחסוך עלויות בטווח הארוך מבחינת הקמת אתר נוסף מותאם לסלולאר. 
 

מי רוצה לאבד לקוחות?

כאמור, גולשים רבים מבקשים למצוא מידע ושירותים באינטרנט באמצעות מכשירי קצה שאינם מחשבים אישיים. אי לכך, אתרי אינטרנט שאינם מספקים חוויית משתמש (UX) מתאימה לסלולאר מוותרים על לקוחות רבים. מדובר כמובן גם בתופעה אשר צוברת תאוצה מדי יום. ככל שהגולשים מרחיבים את פעילותם ברשת באמצעות טלפונים סלולאריים, כך גם אתרי אינטרנט רבים (כן, גם של המתחרים שלכם), מתיישרים עם הטרנד. בקיצור, לא עוד ניווט מסורבל וכפתורים קטנים כי אם חוויית גלישה מותאמת וקלילה. 
 

חוויית משתמש באתרים רספונסיביים

אחד האלמנטים החשובים ביותר להצלחתו של אתר אינטרנט טמון במושג חוויית משתמש. בעוד כולנו יודעים זה מכבר ש"התוכן הוא המלך", ממשק המשתמש של האתר הוא הדרך שלכם לנווט את הגולשים לתכנים הרלבנטיים עבורם. עיצוב רספונסיבי בודק היטב כיצד ניתן לסייע לגולשים שמגיעים לאתר באמצעות טלפון נייד או טאבלט למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים. 
 
כמו כן, הממשק הרספונסיבי צריך להתאים גם ליצירת המרות על ידי שילוב נכון ומדויק של נקודות יצירת קשר, השארת פרטים, רכישת מוצרים, הזמנת שירותים וכדומה. הרעיון המרכזי שעומד מאחורי עיצוב רספונסיבי מבחינה זו הוא לגרום לגולש לבצע פעולות באתר כבר באמצעות הטלפון ולחסל ככל הניתן תחושות כמו "אוקיי, זה מעניין, בבית אני כבר אכנס לאתר במחשב ואצור קשר". 
 

ותודה ל-Html5 ו-CSS3

עיצוב אתרים רספונסיביים הפך לאחרונה לפשוט יותר ויותר תודות ליכולות החדשות אשר טמונות בקוד ה-CSS3. לדוגמה, אנו יכולים כיום להציג מגוון חוקים עיצוביים בפיתוח אתר אינטרנט אשר מותנים על בסיס רוחב-אורך מינימאלי/מקסימאלי. דהיינו, מעצב האתר יכול לקבוע שהאתר ייראה מעט אחרת בטווחי רוחב מסך ספציפיים. למשל, תוך כדי הסתרת אלמנטים מסוימים והצגת אחרים במקומם. 
 
בזכות הטכנולוגיה החדשה של CSS3, מעצבי אתרים יכולים גם "לשחק" עם מיקומי האלמנטים השונים באתר בגרסה הרספונסיבית. במילים פשוטות, בזכות תקן Html5 ו-CSS3, אנחנו יכולים לייצר עיצוב רספונסיבי אשר מתאים לאין ספור פלטפורמות ורזולוציות מסך. זאת, מבלי לשכפל את האתר ו/או להפריד את תחזוקת הגרסה הנייחת מהגרסה הניידת. 
 

מתעניין בבניית אתר אינטרנט?

מלא את פרטיך לקבלת הצעת מחיר

יכול לעניין אותך: