מבחינתי הבעיה הכי גדולה של רוב אתרי המסחר שאני מכיר היא חווית משתמש דלה וחוסר התחשבות בסיסית בלקוח על מנת לחסוך בפיתוח האתר. כשיש היצע כל כך גדול של אתרים, בפרט של אתרי מסחר, קשה לנו למצוא אתר מסחר ייחודי וטוב ודווקא בגלל זה עלינו לגרום לגולשים להתחבר לאתר שלנו.
10 טיפים לשיפור חווית המשתמש בעת בניית אתר מסחר:
1. פשטות ומינימליזם: זהו החוק הבסיסי ביותר והחשוב ביותר.
אל תקשו על הגולשים באתר שלכם בעת רישום למערכת או בעת פתיחת כרטיס משתמש או עם טפסים ארוכים מידי הכולל פרטים שאין לכם צורך בהם.
מבחינת אתר מוצלח הוא אתר שדווקא ההורים שלי ייהנו ממנו ולא יצטרכו לעשות דוקטורט להבין למה התכוון המשורר או איך מבצעים קנייה באתר.
טיפים קטנים יכולים לשנות את כל חווית המשתמש ולגרום לגולשים לחזור שוב לאתר. כגון במקום ליצור שמות משתמשים ייחודים יותר פשוט לבצע את תהליך הזיהוי לפי כתובת המייל של הגולש.
2. מסלול רכישה: בנו מסלול רכישה לגולשים בעת קניית מוצר. צרו גישה ומסלול ברור שמעביר את הגולש מעמוד לעמוד במהלך מילוי הפרטים. אל תעמיסו יותר מדי פרטים בכל עמוד. וודאו שבכל סיום עמוד יש הפניה מודגשת להמשך התהליך. בכל שלב סמנו לגולש באיזה שלב הוא נמצא וכמה שלבים נוספים עליו לעבור. את סיום הרכישה סיימו בעמוד אישור הזמנה ודף תודה.
3. תמיכה ומענה לשאלות: הקלו על הגולשים שלכם – צרפו דף שאלות נפוצות. צרפו מענה לשאלות שהגולשים צפויים להיתקל בהם במהלך גלישה באתר ועדכנו את הרשימה הזו בכל פעם שאתם נותנים מענה ללקוח חדש.
4. תמונות איכותיות: לפעמים על זה קם ונופל אתר. תמונות המוצרים חייבות להיות ברורות, כאילו הלקוח רואה אותן במציאות. תמונה מטושטשת או לא ברורה, יכולה לאבד לך לקוח לכן מומלץ מאוד להשקיע בתמונות איכותיות
5. תגובות גולשים: הגולשים הישראלים אוהבים לקרוא ביקורת ועוד יותר לתת ביקורת, לכן מומלץ מאוד לאפשר לגולשים להגיב עם ביקורת על המוצרים באתר ואם ברצונכם להגדיל ראש אז תנו להם גם לדרג כל מוצר ומוצר. גם אם במקרה מתקבלת ביקורת רעה אין צורך למהר למחוק אותה. ההיפך. נסו ללמוד ממנה לשפר. אפשרו תגובות מזרים תנועה לאתר ומשדר הגינות ואובייקטיביות.
6. תאימות לטלפונים ניידים: הגלישה בפייסבוק דרך הנייד כבר עוקפת את הגלישה דרך המחשב האישי ומגמה זו רק הולכת ומתחזקת עם הזמן, כמות הטרנזקציות בטלפוניים ניידים הולכת וגדלה עם הזמן וגם אם תשכילו לספק רק גרסה קטלוגית קלה יותר של המוצרים שלכם לנייד תוכלו להכפיל את כמות המכירות עם הזמן...
עם כל הכבוד לאייפון שמציג כמעט כל אתר, עדיין גודל המסך הוא קטן למדי ולא כדאי באתרי קטלוג להעמיס על הגולשים מידע מיותר שלא יוביל לקנייה.
7. הרשמה לניוזלטר: תתייחסו לתיבת ההרשמה לניוזלטר כמו שאתם מתייחסים לתיבת הצור קשר שלכם. הקפידו למקם אותה במקום בולט בכל הדפים באתר ואל תעיקו על הגולש עם שדות מיותרים - עדיף לקחת מייל בלבד ולא להסתבך עם טפסים מהגיהינום....
טיימינג הוא מילת המפתח במכירות ויכול להיות מאוד שדווקא ביום שהגולש ביקש באתר שלכם, הוא נכנס רק לבקר ולבדוק כמו כל ישראלי ממוצע.
אם תשכילו להשתמש בדיוור בחוכמה ולא תזבלו את הגולשים שלכם במידע מיותר או בתדירות גבוהה מירב הסיכויים שדיוור יעלה לכם את כמות המכירות באתר לאורך זמן.
8. הדגישו את האבטחה באתר : אין ספק שעניין אבטחת המידע משתפר מיום ליום והרבה יותר בטוח לבצע קנייה באתר אינטרנט מאשר קנייה טלפונית או בחנות עצמה. רוב הגולשים כבר לא חוששים לנפק את כרטיסי אשראי למחשב. אולם לאלה שכן, רצוי להדגיש עד כמה האתר מאובטח ושאין להם מה לדאוג לגבי פריצה או הונאה.
9. שיתוף ברשתות חברתיות : המודול הויראלי ברשתות חברותיות מאוד מתאים לפעילות השיווקית במדינתנו הקטנטונת, במדינה בה כולם חשדנים ולא מאמינים לאף אחד, אנו נאמין יותר לחברים שלנו, אפילו אם הם חברים רחוקים שלנו בפייסבוק.
לכן מומלץ לבקש מהגולש לאחר שביצע רכישה לשתף את הקנייה שלו בפייסבוק, הגולש שלרוב ישמח לשתף את הקנייה שלו הוא הסוכן מכירות הכי טוב שלכם.
10. פלטפורמה יציבה : אין ספק שאחד הדברים החשובים ביותר, הוא לבחור את הפלטפורמה הטובה יותר לאתרי מסחר.
השוק היום מציע לא מעט פלטפורמות לבניית אתר מסחר אולם לא כדאי ליפול בפח וללכת על פלטפורמה מוכנה שאי אפשר לבצע בה שינויים. כמו כן חשוב שהחברה שמכרה לכם את הפלטפורמה ממשיכה לפתח אותה כל הזמן כי הטכנולוגיה של היום רצה בקצב משוגע ומה שקנית היום כבר לא אקטואלי בסוף השנה.
בניית אתר מסחר מנצח
לסיכום.
השקיעו באתר המכירות שלכם ואל תתייחסו אליו כמובן מאליו אם אתם רוצים באמת למכור ולהגדיל את המכירות שלכם ולא סתם להעמיד עוד בית קברות למסחר באינטרנט.