לפני שנדבר על מהירות אתרי אינטרנט, הנה מחקר מעניין שנערך על ידי חברת Google בכבודה ובעצמה. כידוע, דפי תוצאות החיפוש של Google מציגים 10 תוצאות אורגניות. לאחרונה, Google ביקשה לבדוק האם ניתן להרחיב את מספר התוצאות האורגניות בעמוד, מ-10 ל-30.
הניסוי נערך בקרב קבוצת מחקר והנתונים היו מדהימים. למרות שמשתתפי קבוצת המחקר העידו שהם מעדיפים דפי תוצאות עם 30 אתרים שונים, בשל ההבדלים בזמן הטעינה, הניסיון להרחיב את פלטפורמת התוצאות של Google הוחזר למגירה. מה היה הפער בזמן הטעינה בין דפי ה-10 תוצאות לדפי ה-30 תוצאות, אתם שואלים? ובכן, חצי שנייה בלבד.
כאשר אנחנו מדברים על האלמנטים שמרכיבים אתר אינטרנט מנצח, בדרך כלל אנו מעלים לאוויר את אותם הביטויים המוכרים לעייפה – עיצוב ממשק משתמש, תוכן איכותי, הנעה לפעולה, קהל יעד פוטנציאלי, מחקר מילות מפתח ושאר ירקות. עם זאת, במרבית המקרים, אנו מתעלמים מאחד הפרמטרים החשובים ביותר – מהירות טעינת האתר. דהיינו, מהירות הטעינה של האתר ומשמעותה מבחינת תעבורת רשת, כניסה של גולשים פוטנציאליים, תנועה, וכפועל יוצא מכל אלה – המרות איכותיות.
חברת Radware מסבירה כמה חשובה באמת מהירות טעינת אתר האינטרנט שלך.
הפסד שנתי של 6.8%?
לא אחת, בין הנתונים השונים שאנו מנתחים באמצעותם את פעילותם של אתרי אינטרנט (אחוזי נטישה, דירוגי חיפושים, צפיות, נתוני הישארות בדפים וכדומה), העיסוק בפרמטר המהירות נותר מעט מאחור. זאת, וכפי שיצוין להלן, חרף חשיבותו הרבה להצלחת הפעילות הווירטואלית. כיום, יותר ויותר חברות בנייה וקידום אתרים, ועמן גם חברות העוסקות בסוגים שונים של שיווק באינטרנט, שמות דגש על נושא המהירות. ובכן, הנה כמה נתונים מעניינים שכדאי לדעת בנוגע למהירות אתרים (על פי סקר שנערך על ידי Gomez.com ו-Akami.com):
- 73% מהגולשים הסלולאריים (טלפונים, טאבלטים וכו') דיווחו כי הם נוטשים מיד אתרים אשר נטענים לאט.
- 51% מהגולשים עוזבים ללא השתהות אתרים ש"נתקעים" או "קופאים".
- גולשים מצפים מאתרי אינטרנט לעלות בתוך 2 שניות לכל היותר (ועדיף פחות).
- 40% מהגולשים ש"נאלצו" לחכות זמן "ממושך" של יותר מ-3 שניות לטעינת אתר, נטשו אותו.
- בחנויות ווירטואליות, טעינה איטית יותר מדקה אחת גורמת להפסד שנתי בשיעור של 6.8% מכלל הרווחים ממכירות באינטרנט.
חשוב גם לקידום אתרים
מנוע החיפוש של Google בוחן את אתרי האינטרנט השונים על פי אלגוריתם מתוחכם המורכב מלמעלה מ-200 פרמטרים שונים. בין השאר, מהירות הטעינה נכנסת במשוואה.
בניית אתר אינטרנט שנטען במהירות היא דרך פעולה אפקטיבית ביותר גם כאשר אתם שוקלים קידום אורגני. בדומה לנושאים רבים הדורשים "תיקון" (ולא רק ברשת האינטרנט), הצעד הראשון הוא "הכרה בבעיה". ישנן מספר פלטפורמות באמצעותן תוכלו לבדוק את מהירות האתר שלכם. למשל -
http://tools.pingdom.com/fpt/. במידה והתוצאות אינן מסבירות פנים, הנה כמה דרכים לשפר את מהירות האתר בקלות וביעילות:
1.שימו לב לכל אחד מהכפתורים באתר מבחינת מהירות - למשל, לעיתים אפילו כפתורים פשוטים כגון שיתוף ברשתות חברתיות (כפתור לייק לפייסבוק עם סמליל מקורי) עלולים להאט את פעילותו של האתר באופן משמעותי.
2.יותר מדי פרסומת – בעלי אתרים, ובמיוחד כאלה הנהנים מתעבורת גלישה נאה, מתפתים להציף את עמודי התוכן עם פרסומות שונות. פרסומות אלה, הבאות לידי ביטוי בסרטונים ותמונות, עלולות לגזול זמן טעינה יקר. מומלץ למתן את הופעת הפרסומות ולשמור בחזית את האפקטיביות בלבד.
3.תמונות גדולות – תמונות גדולות הן חלק בלתי נפרד מעיצוב אתרים. לא אחת, אתרי אינטרנט מתהדרים בתמונות מרשימות, צבעוניות ובעלות רזולוציה גבוהה. ככל שהתמונות מורכבות יותר, זמן טעינתן רב יותר. יש לבדוק היטב מהו סוג הקובץ של התמונה והאם ניתן להפחית את גודלה על ידי משחקים שונים בהגדרות.
4.סוגי דפדפנים שונים – הגולשים מגיעים לאתרי אינטרנט באמצעות דפדפנים שונים (גוגל כרום, ספארי, לינוקס, אקספלורר וכו'). זמני הטעינה בין הדפדפנים הללו יכולים להיות עם פערים משמעותיים. בכדי למקסם את מהירות טעינת האתר, עליכם לדעת מהי מהירות הטעינה בכל אחד מהדפדפנים הרלבנטיים. במידה וישנה בעיה ספציפית בדפדפן מסוים, יש לאתר אותה בזמן ולספק לה מענה יעיל ומהיר.
5.עיצוב מורכב ומתחכם – עיצוב אתרי אינטרנט הוא ללא ספק אמנות. היות ואתרים רבים מבקשים לתור אחר ייחודיות שתבדל אותם ממתחריהם, ההשקעה בעיצוב יכולה להיות מורכבת ביותר. חשוב לזכור כי יש לזה מחיר. עיצוב מסועף ומתחכם, עם פיצ'רים רבים, סרטונים ותמונות, עלול לעכב את זמן הטעינה.
6.ניתוח הקוד – לא אחת, הקוד שמאחורי האתר מאט את הפעילות הכוללת. פעמים רבות, בעל מקצוע שיבחן את הקוד באתר יוכל לזרז את טעינתו באופן ניכר.
לסיכום,
אתר אינטרנט נמדד לא רק בפרמטרים המוכרים לנו כגון אחוזי נטישה, המרות ודירוג בתוצאות חיפוש. זמן טעינת האתר הוא אלמנט שאסור לזלזל בו. כפי שניתן לראות מהנתונים שהוצגו לעיל, לזמן הטעינה השפעה קריטית על הצלחתו של האתר מול לקוחותיו. במידה ואתם סבורים שאתר האינטרנט שלכם איננו עומד בקצב, מומלץ לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ בנושא. כמו כן, כאשר אתם מקימים אתר אינטרנט, אל תתביישו לדרוש מהחברה המקימה גם נתונים אודות זמני טעינה. זאת, בכדי להבטיח שהאתר שלכם יפעל במהירות וללא עיכובים מיותרים.