מערך מחשוב ארגוני מקצועי מהווה פרט חשוב להמשך התנהלות מקצועית ויעילה של ארגונים וחברות ולשם כך יש צורך בשירותי מחשוב אופטימליים אשר יספקו את כל השירותים הנדרשים על מנת ועובדי הארגון ייהנו מתשתיות מחשוב אופטימליות ומתקדמות.
במסגרת שירותי מחשוב ענן מסופקים שירותים אלו באמצעות התחברות אל רשת האינטרנט אשר מתפקדת כענן מחשוב ומכילה את כל השירותים הנדרשים אשר מוענקים לכלל עובדי הארגון ללא צורך ברכישת רישיונות תוכנה, ציוד ותשתיות חיצוניות.
מחשוב ענן עבור עסקים וארגונים
מחשוב ענן או Cloud Computing הנו שירות אשר מעניק למשתמש שירותי מחשוב הכרחיים באמצעות התחברות לרשת האינטרנט למחשב מרוחק, אותו מחשב יכול לספק את אותו שירות למספר רב של משתמשים ואף באמצעות רישיון אחד, משמע ניתן להימנע מהתקנת תוכנה ידנית וחסכון כלכלי עבור הארגון, כאשר השירות עצמו בעל תשלום חודשי ולא דורש התקנת ציוד רחב ותשתיות מחשוב, רישיונות תוכנה והעסקת אנשי מקצוע לתחזוקה וניהול של מערך השרתים של החברה והשירותים השונים כגון אנשי Help Desk.
מחשוב ענן מאפשר למשתמשים (עובדי הארגון) להתחבר לענן (רשת האינטרנט) ובכך לקבל ישירות למחשב את השירותים הנלווים מבלי צורך להבין כיצד שירותים אלו מופעלים מבחינה טכנית.
שירותים אלו מוענקים לעסקים קטנים, חברות וארגונים כאשר החברה אשר מספקת שירותים אלו בדרך כלל חברה בעלת מערך עצום ותשתיות מחשוב נרחבות אשר מסוגלת לספק שירותים למספר רב של משתמשים.
ספק שירותי המחשוב מספק שירותים אלו באמצעות מרכזי מחשבים רחבים כאשר השימוש מתבצע דרך ענן התקשורת שמתפקד כרשת התקשורת, על מנת וניתן יהיה לספק עבור הלקוח מערכות מידע ושירותים נוספים יש צורך להשתמש בוירטואליזציה.
המשתמש משלם בסופו של דבר אך ורק על על כמות צריכת המשאבים ולא יותר מזה.
כיצד מסופקים שירותי מחשוב ענן
- תשתיות כשירות – שיטת שירות זו מעניקה למשתמש משאבי מחשוב הכרחיים להתנהלות מקצועית ועבודה יעילה, דוגמה לכך היא שירותי אחסון בהם מסופק למשתמש שטח אחסון מסוים לאחסון המידע והנתונים בענן האחסון של החברה הספקית.
- תוכנה כשירות – השירות המקובל ביותר בתחום מחשוב ענן, במסגרת שירות זה המשתמש מתארח באתר הספק ובאמצעות רשת תקשורת ניתן להפעיל שירותי תוכנה רבים ללא צורך ברכישת ברכישת תוכנה כמוצר נפרד והדרישה להתקנתה על שרתי החברה.
שירותי מחשוב אופטימליים
באמצעות מחשוב ענן ניתן לספק פתרונות IT מתקדמים להמשך התנהלות מקצועית ויעילה של הארגון, בין השירותים אשר נמנים במסגרת זו ישנם;
- גיבוי בענן – שירות זה מהווה פתרון אופטימלי לבעיית אובדן מידע ונתונים אשר יכולים להשפיע באופן ניכר על המשך התנהלות יציבה של מערכות המידע של הארגון, באמצעות גיבוי בענן קבצי מידע ונתונים נבחרים עוברים תהליך הצפנה והעברה אל שרת מרוחק באמצעות קו תקשורת ובכך ניתן לשחזר במידה ואכן אבדו באופן מיידי.
- תשתיות מחשוב – תשתיות אלו הכרחיות ליציבות של מערך המחשוב הארגוני, באמצעות שירותים נרחבים כמו אבטחת מידע, תחזוקת רשתות ושרתים ניתן לייעל את תפקוד המערך ולספק שירותים אופטימליים עבור כלל עובדי הארגון באופן מיידי ומקצועי.
- תיבות חכמות ושירותי אנטי ספאם – כחלק משירותי המחשוב אשר מסופקים עבור הארגון, קיימת תמיכה רחבה בשירותי הדואר האלקטרוני של העסק, אשר מאפשרים שימוש אופטימלי ונוח הכולל הפרדה בין הודעות חברתיות לאישיות, תיקיות, ושירותי אנטי ספאם שדרכן ניתן לאתר ולחסום באופן מיידי הודעות ספאם אשר עלולות להזיק למשתמש.