ז

קידום אורגני או קידום ממומן

מה מתאים לך
בשנת 2021, בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם נזרקים אל זירת האינטרנט בלי ידע מוקדם או הכנה, במטרה להגדיל את המכירות של החברה או העסק שלהם. 
 
אנחנו כאן כדי לסקור עבורכם את שני זרמי פרסום מרכזיים מבוססי מנוע החיפוש גוגל, המפיקים שווי מכירות של מליארדים ביום ברחבי העולם ועשרות מליוני חיפושים בישראל מידי יום.
 
נתחיל בהקדמה המסבירה בקצרה מהו קידום אורגני ומהו PPC ולאחר מכן נמשיך לאספקטים הכלכליים, ההשלכות קצרות הטווח, ההשלכות לטווח הרחוק והתקציב החודשי של בעל העסק.
 

ההבדל בין קידום אורגני ל PPC

קידום אורגני מורכב מתוצאות החיפוש "האורגניות" של גוגל. ו-PPC מורכב מחלקו של המודעות הממומנות. מה הכוונה? בתמונה הבאה ניתן לראות חלוקה של העמוד לפי תוצאות אורגניות ותוצאות ממומנות.
 
קידום אורגני או ממומן?
 
 
 
 

טווח קצר או טווח ארוך – זאת כל השאלה

אפשר לסכם את המאמר הזה בכמה משפטים המדברים על טווחי הפעולה של מחלקת השיווק. אך אנחנו נאריך ונפרט קצר יותר מזה.
 
ראשית דבר, יש לציין כי לכל אפיק שיווק שונה במהותו מהשני:
 

קידום אורגני:

טווח לקבלת תוצאות מקסימליות בשיווק: 6-12 חודשים
עלות חודשית ממוצעת לבעל עסק: 2000-4000 ש"ח לחודש
ממוצע מחיר לפנייה בסוף התהליך: 50-100 ש"ח
אפקטיביות לטווח רחוק: מקסימלית – ניתן להוריד עלויות לאחר שנה
אפקטיביות לטווח קצר: נמוכה – קבלת תוצאות ראשוניות לאחר 3 חודשים
שווי תנועה בסוף התהליך: 500-1000% מערך ההשקעה
כמות ביטויים לשיווק: 5-20
סוג תשלום: מבוסס שעות עבודה של המקדם
 

קידום ממומן:

  • טווח לקבלת תוצאות מקסימליות בשיווק: 2-3 שבועות
  • עלות חודשית ממוצעת לבעל עסק: 2100-6000 ש"ח
  • ממוצע מחיר לפנייה בסוף התהליך: 200-700 ש"ח
  • אפקטיביות לטווח רחוק: נמוכה – עלויות שיווק גבוהות לטווח של מעל שנה
  • אפקטיביות לטווח קצר: גבוהה – קבלת פניות לאחר מספר שבועות
  • שווי תנועה בסוף התהליך: 100% מערך ההשקעה
  • כמות ביטויים לשיווק: אין הגבלה - ניתן להופיע בכל מילות המפתח
  • סוג תשלום: מבוסס הקלקות על המודעה על ידי גולשים
 

ההמלצה שלנו, קמפיין משולב – אורגני וממומן: 

חלוקת התקציב הבאה תספק לך תוצאות מקסימליות: 2000 ש"ח לקידום אורגני ב-5 ביטויים שיספקו תנועה של 500-1000 איש לחודש לאתר בסוף התהליך, ו-2100 ש"ח לקידום ממומן שתביא תנועה של 10-20 פניות בחודש בתחילת התהליך.
 

מה התקציב שלך?

למרות ההמלצה שלנו בסעיף הקודם, שאלת המפתח שנשאלת בדרך לבחירת סוג השיווק הנכון לעסק שלך היא "מה התקציב שלך?”.
 
במידה ולא מצויה הפרוטה בכיסך, תשים לב כי עומדת בפניך השאלה, במה לבחור?
וובכן, הכל מסתכם לטווח ההשקעה שתרצה לקדם – כאשר שיווק אורגני הוא לטווח הרחוק, שיווק ממומן הוא לטווח הקצר.
 


עוד בקטגורייה: