ברחבי רשת האינטרנט קיימת כמות עצומה של אתרים שהולכת וגדלה בכל רגע נתון. כל אדם פרטי, חברה, מיזם שיווקי, ומוסדות שונים שברשותם אתר ברשת, מבקשים להפיץ את אתרם בצורה הטובה ביותר במנוע החיפוש של גוגל. מנוע החיפוש של גוגל הינו הנפוץ והדומיננטי בעולם, בכל יום מתבצעת בו תעבורה של מאות אלפי גולשים שונים בהתאם לחיפוש אותו הם מבצעים. כיום זה ידוע שפרסום אתר בגוגל מביא לחשיפה רבה ומשמעותית מול הגולשים, ומניב תוצאות חיוביות בעלות ערך גבוה בשלבי קידום האתר. תחום קידום אתרים הינו חשוב ורחב היקף, מאחר וכמות האתרים הינה רבה ולכל חברה ועסק יש את האינטרס השיווקי להופיע בתוצאות הראשונות שבחיפוש, שהרי אם אינך שם אינך קיים. תהליך קידום אתרים בגוגל מתבצע בעזרת רובוט המתוכנת ע"י אלגוריתם מתוחכם המשתנה מעת לעת. מטרת רובוט זה הינה סריקה של כלל האתרים ברשת ואינדוקסם במנוע החיפוש בהתאם.
ישנם מס' בדיקות הנערכות בזמן סריקת האתר, וביניהם:
1. תוכן האתר.
2. מילות מפתח.
3. כמות קישורים מפנים לאתר.
ישנה חשיבות רבה לכלול פרמטרים אלה בשלבי קידום האתר, סריקת הנושא ופירוט רחב יותר יינתן בפיסקה הבאה.
קידום אתרים מתאפיין עפ"י שני סוגים, קידום אורגני וקידום מבוסס Google Adwords.
קידום אתרים אורגני:
קידום אתרים אורגני (טבעי), הינו דרך יעילה בשלבי הקידום. כפי שנאמר קודם, רובוט הסריקה של גוגל מחפש אחר פרמטרים שונים באתר לפני שהוא מאנדקס אותו בשרת. לכן, חשוב לעקוב על קיום ושמירה של פרמטרים אלו. אנו ניגע כאן במס' פרמטרים חשובים בשלבי קידום האתר ונפרט בהרחבה לגבי משמעותם.
תוכן האתר:
על אתר ברשת מכול סוג שהוא לתת מידע מספק ורלוונטי לתחום שאותו הוא משווק. רובוט הסריקה מחפש אחר סוג התוכן, ולפיו יודע הוא להתאים אותו לשאילתות החיפוש של הגולשים. על האתר להיות דינמי ומלא בתוכן, ככל שתהיה יותר חיות לאתר כך זה ישפיע יותר לטובה בעת הסריקה. תוכן האתר צריך להיות קריא ונוח וללא שגיאות כתיב, תמציתי ומקיף. על הטקסט באתר להיות ייחודי, גוגל מבחין בהעתקות טקסט מאתרים שונים ועלול להוריד את דירוגו של האתר ובעצם לפגוע במיקומו בחיפוש. תחזוקה שוטפת ועדכון התכנים חשובה אף היא, הוספת תוכן לאתר ושיפור מראהו מצביעים על אתר איכותי ומציבים אותו צעד נוסף קדימה בשלב קידומו ברשת. שימוש במילות מפתח ופיזורן בצורה נכונה באתר, הינה פעולה חיונית נוספת אשר נרחיב עליה בפיסקה הבאה.
מילות מפתח:
האתר אותו אנו מעוניינים לקדם צריך לכלול מילות מפתח רלוונטיות הן לגוגל והן לגולשים המבצעים את חיפושם בביטוי המדובר. כשמדובר בגולשים הכוונה למיקסום הביטוי באתר כדי שיהיה נגיש למציאת פירוט והסברים במוצר או השירות אותו אנו משווקים, ככל שהביטוי יופיע מס' רב של פעמים כך לגולש תהיה יותר מוטיבציה ועניין להישאר באתר ויגרום לו להתייחס ביתר רצינות למוצר או השירות המדובר. מבחינת גוגל דבר זה טוב מאחר והוא רואה שביטוי זה קיים בצורה תדירה ועפ"י כך תהיה לו עדיפות לאנדקס את האתר במיקום טוב במנוע החיפוש מול אתרים אחרים העושים שימוש בביטויים בצורה פחותה יותר. מעבר לשימוש במילות מפתח רלוונטיות באתר, על הביטוי להיות ממוקד בנושא המדובר. לדוגמא, אם נרצה להציג ביטוי כמו "תוכים", יהיה זה יותר אפקטיבי אם נמקד את הביטוי לצורה רחבה יותר כגון: “תוכי קוקטייל" או "תוכי דררה", כך זה יחסוך מהגולש זמן חיפוש רב וגם יהווה מטרה ברורה יותר לגוגל כחלק מקידום האתר.
קישורים מפנים לאתר:
נדבך נוסף וחשוב בתחום קידום אתרים עוסק בכמות הקישורים שמפנים לאתר המקודם. כפי שכבר ידוע קיימת כמות לא מבוטלת של אתרים ברחבי הרשת והחשיפה היא רבה, לכן ככל שנפיץ את אתרנו מול גורמים רבים ונמקם קישור לאתר שלנו אצלם זה ייתן קרש קפיצה בשלב קידום האתר. החלפת קישורים הינו תחום גדול שהופך להיות דומיננטי ומדובר בעולם קידום האתרים. ישנם בעלי אתרים פרטיים וחברות המעוניינים בקידום אתרים ועושים שימוש בנושא הנ"ל. החלפת קישורים מתבצעת בשני אופנים שונים.
1. החלפה הדדית של קישורים מול מקדמי אתרים שונים:
ניתן לפרסם מודעות בנושא החלפות קישורים בבלוגים אישיים, פורומים, ורשתות חברתיות, ובעצם ליצור מאגר גולשים שונים ברשת שמעוניינים אף הם בהחלפות קישורים ובכך לקדם את האתר במיקומים טובים יותר.
2. פנייה ושימוש בשירות קידום אתרים אצל חברה המתמחה בתחום:
ישנם חברות רבות שמציעות שירות של קידום אתרים בו הם עושים את העבודה של הוספה ועדכון תכני האתר לפי בקשתו של הלקוח וחוסכים ממנו זמן רב. מחירי קידום האתר משתנים מחברה לחברה ותלויים בכמה גורמים:
מילות המפתח לקידום האתר:
1. מס' הביטויים הנדרשים לקידום.
2. רמת התחרותיות של הביטוי.
יעד הקידום – לאיזה מיקום אנו מעוניינים להגיע בחיפוש.
מצב האתר:
1. אתר קיים או אתר בשלבי תכנון והקמה. אם מדובר באתר קיים מהו הוותק שלו ברשת?
2. מצבו הנוכחי של האתר מבחינת רמת התוכן והעיצוב.
קידום אתרים מבוסס Google Adwords:
בחלק מכלל השירותים שגוגל מציעה ניתן למצוא את השירות "גוגל אדוורדס" הידוע גם בכינויו קידום אתרים ממומן. בעלי עסקים וחברות המבקשים לשווק ולהפיץ את אתרם בצורה מתקדמת יותר, ימצאו לנכון להשתמש בשירות זה. מדובר בכלי פרסומי חזק הנותן תרומה רבה ובעלת ערך לטובת תשלום מראש. פרסום זה מוסיף בקידום האתר ע"י הבלטתו ומינופו בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. השירות הינו נוח ומציע מגוון אפשרויות הניתנות לשימוש ע"י המשתמש. בין היתר, ניתן לעקוב אחר הביצועים של כלל מודעות הפרסום, לכוונן בהתאמה לקהל הלקוחות המתאים את הקמפיינים, ולהגדיר בכל עת את גובה ההשקעה הרצוי. אופן התשלום מתבצע כאשר לקוח הקליק בפועל על המודעה המפורסמת. גם כאן נדרשת בחירה של מילות מפתח מתאימות למוצר המשווק וכתיבת תקציר לגוגל וללקוחות אשר יבליט את המודעה שבפרסום.