כאשר אנחנו בונים אתר או ניגשים לאתר על מנת לקדם אותו , זה לא מספיק שהוא יראה מחוצה לו כאתר יפה למראית עין אלא גם חייב לעמוד בפרמטרים מסוימים על מנת שהוא יקודם. לגוגל בינה מלאכותית הקובעת אילו אתרים הם בעלי תוכן חיוני ואילו פחות; אך למרות מאפיינים רבים הידועים כיום למקדמי אתרים, גוגל שומרים על חשאיות ודיסקרטיות בהצגת הפרמטרים השונים.
אחד הפרמטרים החיוניים ביותר למקדם אתרים הוא בניית קישורים. בניית קישורים היינה עבודה הכרוכה בהתמדה וסבלנות, אך תשתלם בעתיד, כאשר יהיה לכם מאגר קישורים עצמאי וכמו כן, קשרים נכונים בתעשיית קידום האתרים; אשר יקלו על עבודתכם באופן ניכר.
חשוב לציין
- כמות מרובה יותר של קשרים עם מקדמי אתרים אחרים מבטיחה לכם כמות מרובה יותר של קישורים, ובכל זאת, כמות הקישורים חייבת להיות במידה, לא פחותה מדי ולא מרובה מדי שלא תראו בעיניי גוגל ומקדמי אתרים אחרים כספאמרים, בעיה זו נובעת מהעמסת יתר על האתר בתוכן וקישורים, לכן צריך להבין את הדינמיקה וצורת העבודה הרצויה לתוכן ובניית קישורים אפקטיבית כאשר מקדמים אתר.
- יש לזכור שכדי שקישור יהיה טוב , הוא חייב לבוא ממקור רלוונטי.
- בעת בניית קישורים ממקדם אתרים חיצוני יש להקפיד שהטקסט המוצג בקוד אכן תואם את מילת המפתח שתקדם את האתר שלכם, תיאור כגון: “לחץ כאן או למידע נוסף" פוגעים בחשיבות הקישור, לכן רצוי לשמור במעקב צמוד על קוד הקישור ותקינותו.
כפי שציינו, בניית מערכת קישורים היא עבודה מורכבת וקפדנית ויש להפנים כי מרבית הדומיינים החדשים יתקלו בקושי בעת יצירת מאגר קישורים עצמאי. נושא הכרחי נוסף הוא הצורך באופטימיזציה; דרך טובה לייעול הקישורים היא באמצעות Anchor text (טקסט מקושר), מטרתו להסביר מה הוא תוכן הדף המקושר ובנוסף לזאת משמש מנועי חיפוש בהערכת חשיבות לאתר במילת המפתח הממוקדת.
דרכים להשגת קישורים רלוונטיים
על מנת לבצע את התהליך באופן תקין יש לבצע מספר פעולות היבטיחו את איכות הקישורים ותקינותן לטווח הרחוק:
- טכניקה נפוצה בקרב מקדמי אתרים היא חיפוש במאגר הקישורים של מקדמים חיצוניים וקבלת הלינקים החיוניים בשביל אתרכם.
- הצטרפו לקבוצות של החלפת קישורים בפייסבוק , תמצאו שם קהילה גדולה מאד של מחליפי קישורים שתוכלו ליצור עימם קשר ולהחליף. כל חבר בקבוצה מעוניין באותו הדבר כמוכם, כך שאל תתביישו ליצור קשר.
- חיפוש בתגובות אורחים של מקדמי אתרים אחרים היא דרך נפוצה וטובה. לרוב תגובות אורחים יכילו מידע כגון: " ישראל לוי, CEO בחברת X”. פשוט העתיקו זאת לגוגל ותמצאו שלל מקומות נוספים שאותו אדם הגיב וכבר יש לכם מספר אופציות חדשות להחלפת קישורים. זוהי שיטת עבודה מאד ממוקדת ומומלצת.
שילוב בניית קישורים ברשתות חברתיות
- צרו מודעות ברשתות חברתיות כגון: פייסבוק, טוויטר, גוגל +1, Linked in ועדכנו באופן תדיר על עדכונים באתרכם. לדוגמא: בעת עדכון או יצירת דף חדש באתרכם, פרסמו את הקישור בעמוד הפייסבוק המייצג את כתובת האתר, בצורה זו רובוט גוגל יתקל בנתותים בעדכון מהיר וידרג את חשיבות הלינק כעליונה ובעלת מודעות חברתית (ככל שהשיתופים, לייקים או הפצה של העמוד באתרכם תהיה מרבית, דירוג הדף בפרמטר הרשתות החברתיות יעלה.
- שילוב נוסף של הרשתות החברתיות מתבטא גם בעת בניית אתר האינטרנט אותו אתם מקדמים; שתילה של אלמנטים חברתיים כגון: תיבת לייקים המוצגים בדף הפייסבוק של האתר, כפתור Share לשיתוף דף אינדיבידואלי, כפתור שיתוף באמצעות רשת Google פלוס, כפתור שיתוף הקישור בטוויטר וכיו"ב. כל אלמנט משפיע בצורה שונה וחשיבתו בפני גוגל בהתאם; רשת Google פלוס אשר הוקמה לאחרונה על ידי מנוע חיפוש גוגל צוברת תאוצה ומקודמת על ידי החברות השונות בבעלות גוגל (יוטיוב, ג'ימייל, גוגל Search) מהווה כיום אלמנט חובה ובתחומים רבים אף מכריע בתהליך קידום האתר.
- כמו כן, שיתוף כתובות על ידי משתמשים שונים מעלה את חשיבותם ומהווה פרמטר הידוע כדומיננטי בכל תהליך קידום אתר.