בעולם קידום האתרים המודרני, בו התוכן הוא הפרמטר המכריע בתהליך קידום האתר ובעידן בו לקורא אין את הזמן הדרוש לקריאת מאמר הבנוי כדפים על גבי דפים, אלא חיפוש מאמר ענייני אשר בא לקראתו של הגולש באופן ברור, פרטני וממוקד, הכרחי לדעת כיצד לבנות מאמר; הרבה כותבי מאמרים, בונים מאמר בדרכים לקויות, בין היתר:
- חוסר הקשר בין הכותרת למאמר עצמו
- מילות מפתח שגויות
- חוסר פנייה אל קהל היעד
- מאמר לא ענייני
- תוכן שגוי
- אי- מתן מענה על דרישות הגולש
- מחסור בחידושים העלולות להוביל לדירוג ותזרים גולשים נמוך.
על מנת להתמודד עם בעיות אלו צריך קודם כל להבין כיצד מאמר טוב אמור להיות בנוי, מה הוא אמור לשקף ולהציג וכיצד לגרום למנועי חיפוש לראות בו כערך מוסיף לגולש.
כותרת
כאשר אנו פותחים עיתון ומחפשים כתבה שתעניין אותנו הדבר הראשון שאנו נתקלים בה
היינה הכותרת. כותרת היא הפנים של המאמר, היא אמורה להציג בפני הקורא במה המאמר עוסק בקצרה ולגרום לו לקרוא את אותו המאמר. כותרת אמורה להיות פיקנטית ומושכת את העין, מומלץ גם שתכלול מילות מפתח וכמובן שתהיה אמינה. הרבה כותבי מאמרים לא מקשרים בין הכותרת למאמר עצמו מה שבסופו של דבר יוביל למנועי חיפוש להציג תוכן זה כתוכן מת ולא חיוני לגולש מאחר והרבה גולשים עוזבים במהרה.
גוף המאמר
על מנת שהמאמר יגרום לגולש להישאר ולקרוא אותו, עליו להראות היטב ולכן מומלץ להשקיע עוד קצת מזמנכם על עיצוב המאמר. העתקה מ-WORD לאתר מאמרים תהרוס את העיצוב שעשיתם לו, לכן כדאי קודם להעתיק לכתבן ורק אז לאתר ושם לעצב אותו לתוצר הסופי. מומלץ שמאמר יכלול בתוכו מבנה אחיד, מספר פסקאות עם כמות שורות יחסית שווה לכל פסקה וכותרת המסבירה בקצרה במה עוסקת הפסקה במידה וזה תת נושא חדש.
כמו-כן, על מנת לציין חשיבות לפסקאות ניתנות להן כותרת בדירוג יורד, כאשר כותרת המאמר היא h1, תת כותרת למאמר h2 וכותרות לתתי-נושאים כ-h3.
בעת בניית מאמר מומלץ להשתמש בפורמטים, בין אם זה קו תחתון או כתב בולט על מנת להכווין את הגולש לדברים חשובים ולהשאיר אותו ממוקד.
מרבית הגולשים מאבדים עניין במאמר שצורתו לא מפתה מספיק. מאמר שיהיה רשום כמילים על גבי מילים ללא תתי כותרות ופסקאות הממקדות את הגולש לתוכן ספציפי עליו הוא מעוניין לקרוא, יגרום לו תוך זמן קצר לעזוב.
תנסו להציג את המאמר במספר נקודות, צעדים , להציג פתרון לבעיה , על ידי מתן מענה לשאלות גולשים או על סמך הצגת בעיה קיימת ומתן פתרון הגיוני אל הבעיה, הסביר כי הגולש אינו מודע לבעיה כזו או לפתרון לבעיה. תכלילו הומור במאמר תמיד יתרון על מנת שגולש יישאר להמשך קריאה. תציגו חדשות על הנושא הספציפי עליו אתם כותבים ועדכונים שוטפים כיום. כמו-כן כדאי להכליל לינקים שיובילו לקריאה נוספת בנוגע לתת נושא או נקודה כלשהי כך גם הגולש וגם מנועי החיפוש ייראו בזה כתוכן ענייני המציג מידע מתווסף לגולש.
הכללת מילות מפתח
מילות מפתח הינן אחד הכלים החשובים למשוך את הגולש. על מנת והגולש ומנוע החיפוש ייראו במאמר כמאמר חיוני לגולש עליכם להכליל מילות מפתח העוסקות בנושא המאמר שלכם לגבי השרות או המוצר אותו אתם מפרסמים הידוע כי קרוב לוודאי הגולש יחפש אותם.
מילות מפתח אמורות להיות אמינות ולעסוק בדיוק בתוכן הרצוי, Google מזהה חוסר אמינות ומיד מורידה את ערכו, כך שהכבדה במילות מפתח הכוללות מילות מפתח לא רלוונטיות היא פעולה שגויה ויש להימנע ממנה.
שיוך המאמר לקטגוריה
כאשר אנו מעלים את המאמר לאתר, חשוב לשייך אותו לקטגוריה המתאימה לנושא המאמר.
אם למשל אנו מעלים לאתר העוסק בקידום ובניית אתרים והמאמר עוסק בדרכים לבניית אתר ובמאגר המאמרים מוצגות בפני הגולש קטגוריית קידום אתרים וקטגוריית בניית אתרים נדאג כי המאמר יופיע תחת בניית אתרים. תבדקו כי המאמר במבנהו בנוי בצורה טובה לאחר ההעתקה ותקנו איפה שצריך. כל שנשאר הוא להפיץ את המאמר בבלוגים, רשתות חברתיות , אינדקסים ועוד