בחירת חברה לבניית אתרים

בחירה נכונה לבניית אתר אינטרנט מושלם
מה הם הדגשים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת חברת בניית אתרים? במדריך הבא נעבור בצורה מקיפה על שלל הנושאים עליהם יש לשים דגש בתקווה שלאחר קריאת המאמר תוכלו לבחור את החברה הנכונה ביותר בעבור המוצר, השירות או העסק שלכם.
 
מה הם המאפיינים לבחירת חברת בניית אתרים?
 

שנת הקמה

פתח דבר, נתחיל ממניית המאפיינים לבחירת חברת בניית אתרים. בראש ובראשונה כפי שאנו נוכחים במרבית העסקים, יש להתחשב בשרידות החברה. שרידות החברה הנה נגזרת של וותק וניסיון בשוק המשתלבים עם שנת הקמה מוקדמת לבדיקת חוזק החברה לטווח הרחוק. ניקח לדוגמא את חברת DigitalST המתגאה בשנת הקמה מהוותיקות ביותר, והוקמה בשנת 2005 על ידי אור שוורץ.
 
על מנת לבדוק את ותק החברה ניתן לעיין בפרטי הדומיין על ידי חיפוש Whois פשוט (באתרים לדוגמא who.is) ולראות את פרטי הדומיין ופרטי הרישום שלו. בתוך פרטי הדומיין תגלו את מחזיק הדומיין, כמה פעמים חודש ומתי נרשם בפעם הראשונה. פרטים אלו יאפשרו לכם למדוד את וותק החברה בשוק ומתי נוסדה.
 
שימו לב כי חברות רבות קונות דומיינים יד שנייה ועל ידי כך מנסות לצבור וותק מלאכותי. ניתן לראות את חידוש הדומיין והעברת הבעלות בפרטי ה Whois של הדומיין ועל ידי כך לאתר את שנת ההקמה המדויקת.
 

תיק עבודות

אחד הפרמטרים החשובים ביותר וגם הפרמטר אותו אנו רואים בסטטיסטיקות האתר שלנו(צפיות בדף תיק העבודות) הוא תיק הלקוחות או לחלופין פרוטפוליו העבודות של החברה הנבחרת. על מנת לבחון את תיק העבודות של החברה נעבור על מספר פרמטרים:
 

עיצובים ייחודיים:

יש לשים לב כי קיים מגוון רחב של עיצובים בתיק העבודות של החברה והיא אין מסתמכת על תבנית אחת או מספר תבניות מצומצם על מנת לחסוך בעלויות.

סימטריה ואסטטיקה:

עברו על הפרטים הקטנים באתר הלקוחות ובדקו אם הכל יושב במקום, אם התפריט אחיד ואם האסטטיקה נראית בעין גם במבט שני על האתר.

התאמה לטלפונים:

בשנת 2021 זה כבר לא הפתעה שיש לבדוק בצורה מקיפה את האתר בטלפונים ניידים – בדקו את אתרי הלקוחות גם בטלפון הנייד שלכם לראות איך הם מוצגים במובייל.

טכנולוגיות קצה

אחרי שסקרנו את שני הפרמטרים החשובים של וותק ותיק עבודות, נגיע לפרמטר לא פחות חשוב המדבר על טכנולוגיות הקצה אותם מציג העסק. בכל הקמת אתר ובביצוע פרויקט ניקח בחשבון שמדובר על השקעה לטווח של בין 5 ל-10 שנים בה אנו יוצקים תקציב לשיווק הוירטואלי שלנו. ככל שהזמן מתקדם, כך גם הטכנולוגיה מתקדמת ולכן יש לשים לב כי החברה המפתחת משתמשת בטכנולוגיות קצה העדכניות ביותר. כך למשל תקן W3c משמש כסטנדרט לאיכות מבחינת פיתוח קוד המקור הויזואלי (Frond End code) והחברות המובחרות ביותר מאמצות תקן זה על מנת לספק ייתרון תחרותי ללקוחותיהן.
 
כמו כן, טכנולוגיות נוספות עליהן נמליץ בעת בניית האתר הם שימוש באלמנטים קריאים לגוגל כמו HTML5 ו- CSS3, המאפשרים ביצוע עיצובים ואנימציות המשתמשות בקוד האתר על מנת גם לתת למנוע החיפוש מושג מה קורה בדף מבחינת הגולש שמעיין באתר – פרמטר זה חשוב מאוד בשיווק לאחר עליית הפרויקט.
 
 

שיווק לאחר עליית האתר

אז לאחר שבחרנו חברה על פי הפרמטרים הנדרשים לבניית האתר, נרצה גם לבחור ספק המאפשר מעטפת של שיווק לאחר עליית האתר לאוויר. הספק הנבחר יצטרך להציג תיק עבודות מורחב והישגים בשיווק באינטרנט ותוצאות מוכחות בקידום האורגני של גוגל.
 

מחיר מול איכות – הפרמטר הסופי

אז אחרי שסקרנו את כל המאפיינים המרכזיים לאיכות החברה, נסקור את פרמטר המחיר. לעיתים קרובות ניתן למצוא קורלציה בין מחיר לאיכות, אך יש לסקור את כלל השירותים אשר שוחחנו במדריך זה על מנת לוודא כי המחיר עבור האתר אינו גבוהה ביחס לתוצר המתקבל. יש לשים לב כי פרילנסרים וחברות יקחו מחירים שונים והטווח לפעמים נע בין עשרות למאות אחוזים במחיר.
 


עוד בקטגורייה: