במאמר הבא, נצלול אל תחום הרשתות החברתיות עם דגש שילוב אלמנטים חברתיים אינטרנטים בתוך ומחוץ לאתר האינטרנט שלכם. שימו לב! אנו סוקרים מספר רב של רשתות חברתיות וההשפעה שלהם על עיצוב האתר, ממשק המשתמש והשיווק של האתר שלכם. אז ללא מילים מיותרות, בוא נצלול אל עולם ה Social Marketing בעידן האינטרנט המודרני בדגש על בניית אתרי אינטרנט עם שילוב אלמנטים חברתיים.
שילוב אלמנטים חברתיים באתרי אינטרנט
שילוב אינסטגרם בבניית אתר
הפלטפורמה הראשונה אותה נסקור היא Instagram או בקיצור IG - פלטפורמה המשלבת בתוכה תמונות, וידאו ותיאור. הפלטפורמה הייחודית מבית Meta(חברת האם של פייסבוק), מאפשרת לבעלי אתרים מגוון כלים לאינטגרציות לאתר אינטרנטי או פורטל. בקצרה נרחיב על הנושא ונאמר כי האתר היום מתפקד כרשת חברתית בפני עצמה ומרכז את שלל הזרמים החברתיים אל עמוד הבית או העמודים הפנימיים - ברשתות החברתיות השונות בדגש ניתן למקם לינק לאתר האינטרנט ועל ידי כך להפנות את הגולש להרחבת המידע על החברה, העסק או התאגיד שלכם. כמו כן, ניתן לקשר מגוון פיצ'רים וכלים של הרשתות החברתיות בשילוב מלא באתר האינטרנט.
שילוב פוסט מאינסטגרם
שילוב פוסט מאינסטגרם נהיה פופולרי יותר בשנים האחרונות, כאשר אינסטגרם הוציאו את הפיצ'ר הפופולרי המופיע גם בכתבות בעיתונות הדיגיטלית. ניתן לראות באתרי חדשות או באתרים אקטואלים כי במקרים רבים מצטטים דמויות פופולריות באינטסגרם ואף מפרסמים את הפוסט עצמו בגוף הכתבה.
שילוב פייסבוק בבניית אתר
שילוב כלי הפייסבוק השונים בעת בניית אתר נהייה חותמת איכות ואמינות לאתרים ברשת. הפייסבוק מהווה פלטפורמה לאישור הזהויות של אנשים באינטרנט וללא ספק היינו אחד מכלי הזיהוי האמינים ביותר ללקוחות. לקוחות רבים נוטים לשלב כלים שונים של פייסבוק באתר, החל מכפתורי לייק, לשיתוף ברשת החברתית הפופולרית, מערכת תגובות לאתרים וכלים נוספים הניתנים לשתילה על ידי קוד המתקבל ישירות מפייסבוק(הרי היא Meta, ענקית הסושיאל).
כלי פייסבוק שניתן לשלב באתר:
כפתור Like לעמוד
כפתור המהווה חותמת איכות של העמוד בשביל משתמשים, עם דירוג של כמות הלייקים של העמוד ברשת החברתית פייסבוק וכפתור ללחיצה לסימון אהדת העמוד.
כפתור Share
כפתור שיתוף ברשת החברתית, עם אפשרות לעריכה של הטקסט המשותף ב"קיר" הפרופיל האישי של המשתמש אשר משתף אותו.
מערכת תגובות
מערכת תגובות מבית פייסבוק מהווה יתרון תחרותי, אך נכשלת בקידום אתרים אורגני. היא מספקת ללקוח כלי לכתיבת תגובות באמצעות הפרופיל האישי המאומת שלו בפייסבוק, עם תצוגה של השם שלו, אך לעומת מערכת תגובות אישית לאתר, היא לא מציגה בצורה אופטימלית את התגובות למנוע החיפוש גוגל ולכן אינה מומלצת לכל אתר (במיוחד לא לאתרים המעוניינים לקדם אורגני).
שילוב פוסט
בדומה לאינסטגרם, גם פייסבוק מאפשרים לשלב פוסט שפורסם בעמוד העסקי שלכם באתר האינטרנט.
שילוב ווטסאפ בבניית אתר
שילוב פנייה בווטסאפ
שילוב כפתור פנייה בווטסאפ מהווה סטנדרט בשנים האחרונות ומקשר בין הלקוח לבין הווטסאפ הפרטי או העסקי של בית העסק. הכפתור משולב באמצעות קוד קישור הפותח חלונית חדשה ללקוח עם הודעה מובנית או עם צ'אט פנייה לבין העסק. בין האוטומציות העסקיות הקיימות בימינו ניתן גם לשדרג את צ'אט הווטסאפ שיענה ללקוח באופן אוטומטי ועל ידי כך, קישור הווטסאפ מהווה אוטומציה לעסקים המעוניינים בקשר ישיר עם הלקוח דרך האתר שלהם.
שילוב יו-טיוב באתר אינטרנט
כחלק מבנייה של אתרי אינטרנט רבים, משתלב סרטון היוטיוב הקלאסי המהווה נגן(Streaming) של הסרטון המבוקש אל חלונית האתר. שילוב סרטון יו-טיוב באתר נהיה פופולרי יותר בשנות ה2000 המוקדמות וכעת נהיה סטנדרט בכל אתר שמכבד את עצמו. ניתן לראות חלופה על ידי שילוב סרטון המאורח על שרת האתר ולמרות זאת, בעלי אתרים רבים בוחרים לשלב במאמרים שלהם סרטונים מיו-טיוב, בין אם נעשו על ידם והועלו לערוץ האישי שלהם או בין אם נעשו על ידי יוצרי תוכן אחרים.
אנו בדיגיטל אס טי ערים להתפתחויות בתחום הרשתות החברתיות ובתור חברה מובילה לבניית אתרים אנו עושים את המאמצים המירביים לעדכן לקוחותינו ולשדרג אתרי הפורטפוליו שלנו בפיצ'רים עדכניים של רשתות חברתיות שונות.