בעלי עסקים רבים אינם מציבים חשיבות רבה מדי לשיווק באינטרנט, הדבר יכול להתבטאות על ידי ניצול לא אופטימלי של רשת האינטרנט המתאפיין באמצעות חוסר הכרה של הכלים הפרקטיים השונים שנלקחים בחשבון בעת בניית קמפיין שיווקי ברשת האינטרנט או על ידי אי הבנה של הפוטנציאל המרבי אשר כלים אלו מספקים עבור העסק ותרומתם בפנייה לקהלי יעד פוטנציאליים והשגת חשיפה מקסימלית.
כיצד לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
ניצול אופטימלי של שיווק באינטרנט
שיווק באינטרנט הנו כל אמצעי אשר נועד לתרום לרווחיות העסק, החל מדרכי פנייה לקהל יעד ועד לכלים אופטימליים ומקצועיים אשר יאפשרו שיפור התוכן והמוצרים על מנת להבטיח רכישה של מגוון השירותים ו/או המוצרים שמוצעים באתר במסגרת שירותי העסק ואף להבטיח כי הגולש הפוטנציאלי יבצע רכישה נוספת.
כמו כן, בניית קמפיין שיווקי דורשת זמן רב והשקעה תקציבית גדולה על מנת להבטיח כי העסק יחווה את הרווחיות העסקית הנדרשת עבורו על מנת להתפתח.
סרטון זה מציג הסבר ווירלי אודות שיווק באינטרנט, הדרכים לכך והיתרונות אשר מובאים לעסק באמצעות שיווק באינטרנט.
בניית אתר אינטרנט ככלי שיווק
קודם כל על מנת לשווק את שירותי העסק, יש צורך בשירותי בניית אתרים על מנת לבנות אתר אינטרנט מקצועי ובהתאמה אישית על פי צורכי הלקוח בכדי לספק מענה מקצועי למטרותיו העסקיות של העסק.
אתר אינטרנט עצמו מתפקד ככלי שיווק אידאלי עבור עסקים וחברות ובאמצעותו ניתן להבטיח תעבורת גולשים רבה, פניות מקהל יעד פוטנציאלי אשר לא ניתן להשיג תמיד מחוץ לרשת האינטרנט ועוד.
כמו כן, ניתן לשפר את אופטימליות השיווק של העסק באמצעות עיצוב אתרים מקצועי אשר נעשה בהתאמה אישית ומספק עבור העסק עיצוב אטרקטיבי, מודרני, ייחודי בשילוב הכלים והטכנולוגיות המתקדמות ביותר על מנת ליצור טרנד ייחודי בתחום העיסוק של החברה ובליטות ברשת האינטרנט. עיצוב אתרים מקצועי מאפשר לגולשים רבים להבין כי מדובר באתר אינטרנט מקצועי בפני עצמו ולהגדיל את הסיכוי כי הגולש יבצע רכישה ואף יתעניין במוצרים ושירותים נוספים.
.jpg)
קידום אתרים אורגני
אחת הדרכים העיקריות לפרסום העסק ושיווקו ברשת האינטרנט היא באמצעות SEO או בעברית קידום אתרים אורגני מקצועי. באמצעות תהליך זה אשר משלב בתוכו שיטות טבעיות רבות שבמסגרתן ניתן להשביח את אתר האינטרנט מבחינת תוכן, מבנה וקוד על מנת לייעל את האתר ולספק עבור הגולש את תוצאת החיפוש הרלוונטית ביותר עבור שאילתת החיפוש המבוקשת באותו תחום.
במסגרת קידום אתרים מתבצעות שיטות אופטימיזציה רבות על מנת לשפר את אתר האינטרנט שלכם כך שבעת סריקת האתר על ידי מנועי החיפוש, תדורגו בהתאם לאיכות בתוצאות חיפוש גבוהות יותר ובכך העסק שלכם באינטרנט יוכל לצבור מודעות רבה יותר, קהל יעד פוטנציאלי ורווחיות מטעם האספקטים השיווקיים של העסק.
.jpg)
פרסום ברשתות חברתיות
רשתות חברתיות מהוות כיום בתור מקורות עצומים של קהלי יעד פוטנציאליים עבור עסקים וחברות אשר מעוניינים לשווק את שירותיהם ברשת האינטרנט.
פרסום ברשתות חברתיות כמו Face-book, אשר התחילה בתור מקום שניתן להכיר בו אנשים מכל העולם, שינתה את הקונספט הייחודי שלה בכך שהיא מספקת במה פתוחה עבור עסקים רבים אשר מעוניינים לפרסם את עצמם לקהלי יעד באמצעות פרסום השירותים כדרך נוספת מלבד Face-book ובכך שהיא לא דורשת התמקדות במילות מפתח.
ניתן לשווק את השירותים באמצעות פרופיל אישי, דף עסקי אשר מאפשר יצירת טאבים שמהווים דפי נחיתה לעמודים כמו יצירת קשר, אפליקציה למובייל, אתר אינטרנט רשמי, מגוון השירותים והמוצרים אשר משווקים במסגרת העסק וכד'.
באמצעות קבוצה ניתן לצרף קהל יעד מרבי אשר מתעניין בתחום ולנהל דיונים אודות המוצרים והשירותים.
מלבד Face-book ישנן רשתות חברתיות ופלטפורמות רבות באינטרנט אשר מציעות עבורך לנהל את הנוכחות של העסק בצורה אופטימלית, כאשר ביניהן קיימות בין היתר Google+, Twitter. Linked In, Blogger ועוד.
פרסום ב- Google – קידום ממומן
דרך נוספת להעלאת מודעות העסק ודרך אופטימלית לשיווק באינטרנט היא באמצעות קידום אתרים ממומן במנוע החיפוש Google.
שיטה זו מאפשרת פרסום העסק שלכם באמצעות הקצאת תקציב מסוים ועל פי מילות מפתח פוטנציאליות כפרסומת אשר מופיעה מעל לתוצאות החיפוש האורגניות והיא דרך נפלאה להבליט את השירותים שלכם עבור לקוחות פוטנציאליים.
החיסרון היחיד בכך הוא בכך כי התשלום מתבצע לפי מספר ההקלקות על הפרסומת ועל כן הנכם תלויים בתקציב מסוים עבור שיטת שיווק מסוג זה.
בסרטון זה ניתן ללמוד על אופן השימוש באמצעות קידום ממומן או Google Adwords על מנת לשווק את העסק באינטרנט.
עיצוב וניהול ניוזלטר
דרך נוספת לשיווק באינטרנט ושמירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים היא באמצעות שליחת דואר ניוזלטר מקצועי אשר במסגרתו מתוארים שירותים חדשניים אצל החברה, מבצעים, הנחות מוצרים חדשים ועוד אלמנטים אשר יחדשו ללקוח ויגרמו לו לבצע רכישה נוספת ולהזכיר בכללי על העסק.
על מנת להבטיח הצלחת שיטה זו, יש צורך בעיצוב מקצועי וייחודי של הניוזלטר על מנת וייראה מקצועי כמה שניתן, כתיבת תוכן שיווקי במסגרת הניוזלטר והצעת תוכן מעניין אשר יגרום לגולש להגיע בשנית לאתר שלכם ולרכוש ממכם.
שילוב וידאו כתדמית עסקית
שילוב וידאו באתר אינטרנט מהווה כלי שיווק אופטימלי מאד עבור עסקים וחברות רבות, באמצעותו ניתן לספק מידע שיווקי אודות השירותים והמוצרים המובילים אצלכם בחוויית גלישה אולטימטיבית יותר עבור הגולש ובאיכות גבוהה יותר עם התפתחות הטכנולוגיה.
וידאו מהווה פניה אופטימלית יותר לקהל היעד מאשר תמונות ויוצר תדמית ייחודית לחברה או עסק אשר לרוב לעסקים רבים אין אותה ובכך גורמת לכם להתבלט כחברה מקצועית יותר בתחום שלכם.