ממשק משתמש או UI (ראשי תיבות של User Interface) מהווה כיום את אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר בהגדלת אחוז ההמרה באתר האינטרנט שלכם והעמדת האתר ככלי שיווק אידאלי עבורכם.
ממשק משתמש מאפשר לגולש להיחשף לתוכן הרלוונטי באתר האינטרנט עלי ידי יישום אלמנטים ויזואליים וטקסטואליים תוך מתן אמצעים נוחים לביצוע פעולות שונות והכוונה פשוטה אל המענה עבור הפעולה המבוקשת על ידי הגולש.
הרבה עסקים וחברות לבניית אתרים אינם מודעים ליתרונות הרבים ולמשמעות אשר נובעת מממשק משתמש נוח וידידותי והתוצאות הן באחוז נטישה גבוה אשר משפיע בסופו של דבר גם על מיקום אתר האינטרנט שלכם במנועי החיפוש במידה והנכם מקדמים אותו.
כיצד בונים ומעצבים ממשק משתמש נוח וידידותי?
בעבר היינו עדים לממשקי משתמש פשוטים למדי, זאת בשל הטכנולוגיה הנחותה שהייתה קיימת, אשר הייתה מורכבת מתכנים טקסטואליים, קישורים ובמקרה "הטוב" תמונות.
מאחר והיה מדובר על הסטנדרט דאז, הגולשים לא ראו בכך פרמטר לשפיטת אתר העסק ברמת המקצועיות. כיום עם התפתחות הטכנולוגיה והנהגת סטנדרט גבוה יותר לבניית אתרי אינטרנט אשר עושה שימוש ב GUI – ממשקי משתמש עם אלמנטים גרפיים, ה-UI מהווה פרמטר עיקרי בקביעת החלטה אצל הגולש בעת גלישתו באתר האינטרנט שלכם.
וידאו המציג -5 טיפים לעיצוב ממשק משתמש נוח
בנייה ועיצוב של ממשק משתמש הנו תהליך עבודה אשר דורש מחשבה ומלאכה רבה, אמנם בסופו הגולשים שלכם יוכלו ליהנות מיכולת התמצאות נוחה באתר, ניווט נוח וידידותי והגעה ליעד המבוקש תוך זמן קצר.
להלן מספר דגשים וטיפים אשר יש לקחת בחשבון בעת עיצוב ממשק משתמש לאתרי אינטרנט:
- תמונה אומרת הכל – דמיינו לעצמכם כי גולש מעוניין להיכנס לעגלת הקניות שלו, אך אינו יכול למצוא היכן עגלת הקניות שלו באתר, מעודפים של תוכן טקסטואלי, לעתים גם מוצרים רבים אשר מונעים ממנו התמצאות נוחה באתר וניווט ידידותי אל שאילתת החיפוש שלו. באמצעות תמונה של עגלת קניות אשר ממוקמת במקום בולט באתר האינטרנט, למשל בתפריט העליון, הגולש יכול לשים לב בפשטות רבה יותר כי זהו מקום אשר יוביל אותו אל עגלת הקניות שלו.
- זמן טעינת האתר – אחד הפרמטרים שמשפיעים על הגולש בקבלת החלטה האם לרכוש מאתר האינטרנט או לא הוא זמן טעינת דף האינטרנט, זמן הטעינה מושפע מגורמים רבים ביניהם סוג ואיכות השרת עליו אתר האינטרנט יושב, אמנם ישנם גורמים רבים אשר ניתן למנוע אותם על ידי עיצוב ממשקיות משתמש נוחה, משקל תמונה גדול או שימוש בפלאש הנם גורמים נוספים אשר יכולים להאט את זמן טעינת אתר האינטרנט שלכם ועל כן יש להימנע מכך.
- מינימליות – אחד העקרונות החשובים ביותר בממשקיות נוחה עבור המשתמש הוא בניית אתר מינימלי מבחינת פונקציות, כפתורים ותפריטים, לספק עבור המשתמש את מה שהוא צריך ולא מעבר לכך. בניית אתר מלווה בפונקציות רבות, כפתורים, טקסטים ומודולים עלול רק להקשות על הגולש להתמצאות.
- התמצאות – ממשק אשר לא מספק התמצאות נוחה באתר האינטרנט, אינו ממשק נוח עבור המשתמש! דאגו לכך כי ניתן יהיה לנווט באופן נוח וידידותי בין התפריטים, קטגוריות ותתי קטגוריות, הכוונה מהירה לטופס יצירת קשר, קישורים פנימיים בטקסט על מנת להכווין את הגולש למידע נוסף אודות מושגים שאולי חדשים עבורו ועוד.
מטרות הממשק
המטרה העיקרית בעיצוב ובניית ממשק נוח עבור המשתמש באתר אינטרנט היא לעלות את יחס ההמרה באתר מגולש לצרכן על ידי הבנת צורכי הלקוח ושליטה מלאה בהתנהגותו ובביצוע הפעולות שלו, הכוונת הלקוח ליעד שלו, התמצאות נוחה וניווט פשוט וידידותי. כל זאת על מנת למצוא את התוכן והשירות הרלוונטי אותו חיפש הגולש מלכתחילה.
ממשקיות משתמש באתרי מובייל
בניית אתרים למובייל דורשת התאמה רספונסיבית של אתר האינטרנט לרזולוציה המתאימה של מכשירי המובייל השונים על מנת לספק עבור הגולש את את הגלישה הנוחה ביותר ויכולת התמצאות גבוהה באתר.
עם התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, יותר ויותר עסקים וחברות מעוניינים באתר אינטרנט מותאם למובייל ולא לשווא, 40% מכלל תעבורת הגולשים כיום מגיעה ישירות דרך מכשירי המובייל אשר מספקים למשתמש נוחיות ואופציה לגלישה מכל מקום ובכל עת.
כאשר אתר אינטרנט אינו מותאם למכשיר ולא מספק את הממשק האידאלי עבור המשתמש, המשתמש עובר לאתר הבא ומהווה הפסד עבור העסק.
כיצד ניתן לשפר זאת?
באמצעות עיצוב רספונסיבי אשר מאפשר התאמת אתר האינטרנט לרזולוציית מכשירי המובייל ניתן לענות על צרכים רבים של המשתמש ביניהם, גלישה נוחה יותר באתר, יכולת התמצאות גבוהה כפי שמתאפשרת בגרסת המקור של האתר, ניווט נוח בין תפריטים, אין כל צורך בהגדלה או הקטנה של האתר על מנת לגלוש.
הקפדה על תוכן מינימלי והכוונת הגולש לתוכן המבוקש, הבנת פעולות הגולש והכוונת הגולש בדרך הפשוטה ביותר ליצירת קשר.